Nu ni, nu är jag här igen!

Lääääängesen är det minsann, har varken tid eller ork att blogga för det mesta. Men jag saknar det åxå!
Vardagen rullar på i svindlande fart och vi försöker hinna med.
Cornelia har nu kommit upp till 9440 g och har blivit 76,5 cm lång... lilla stumpan =)
Jämför med Engla som är lika gammal: 11,5 kg och 82 cm!
Jaja, alla är vi olika.
Tråkigt och tragiskt nog har vi fått reda på att Cornelia är allergisk mot hundar, så jag har det väldigt jobbigt nu.
Vi tog blodprov på vårdcentralen då hon har haft jättejobbigt med utslag, eksem och vansinnig klåda, och det konstaterades klar allergi mot hund. Hon tog åxå prover för gluten, men de har vi inte fått svar på ännu.
Så nu kan vi inte ta hem älskade Poppins mer, då hon reagerar väldigt kraftigt på just henne.... Vi ska pröva med Piri på helgerna, just för att hon inte är upp i henne och dessutom är pincher mindre allergena hundar. Förhoppningsvis funkar det, annars går jag sönder!
Vi var till Linda och Johnny igår, de har 2 hundar men de var i ett annat rum bara avdelat med galler. Cornelia fick ingen reaktion, trots att hon klappade den ena, så har vi tur går det bra!
Håll tummarna!!!!
Peppar Peppar så har hon inte reagerat på hästarna, men det problemet är ju lättare att lösa om det skulle uppstå. Då kan man ju byta om i stallet och duscha direkt när man kommer hem så blir det ju inget besvär.
För både hennes och min skull hoppas jag att hon växer från det, vi älskar ju djur båda två....

Nu ska jag hoppa i duschen, Cornelia sover och Benny är i sthlm för att kolla på Metallica igen... =) Det verkar inte blivit inställt den här gången iaf!
Det blev ett kort inlägg men det får duga iaf,  jag planerar att vara tebax imorn! Kors i taket =)

Avslutar med tidningstrollet...





Kommentarer
Malin

ÅÅÅÅ NEEEEJ!! Vad jobbigt =( Lillpoppins får bo med Björnta istället... Faen vad hårt att hon ska vara allergisk. Men som sagt det kan ju växa bort =) hoppashoppas

2009-05-05 @ 16:02:59
URL: http://majamelon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0