tjohej! Ajm bäck!!!



Jahadå!
Nu jävlar har jag kommit tebax....
Det bidde ett litet uppehåll sen 29 januari, men nu ska jag försöka hålla igång igen.
Jag har inte haft ork eller tid att blogga fast jag gärna velat. Hela dan är jag ju på jobbet, sen direkt hämta Nelis på dagis, hem, laga mat, städa, kolla lite på tv, duscha, sova osv... SUCK!
Jag är så slut när jag kommer hem, så jag vill helst bara krypa ner i sängen och dvala i en vecka framöver, jag har ett otroligt krävande jobb kan jag säga. Man ger av hela sig själv exakt hela dagen, och man får uppbåda all pedagogisk förmåga och precis allt tålamod man kan för att det ska fungera. Vissa dagar är fullständigt kaotiska och jobbiga, men andra dagar får man så mycket tillbaka så då är det plötsligt värt det igen =)
Tänk att korta glimtar av harmoniska barn kan förgylla ens dag så mycket!

Cornelia har börjat trivas som fisken i vattnet igen på dagis, hon hade en jättejobbig period här då hon var jätteledsen när jag lämnade. Sen var hon ledsen till och från hela dagarna och ville helst sitta i vagnen hela tiden.
Men nu är det bara glada miner, hon sträcker sig efter "fröken" på morron, och hon är på strålande humör hela dagen, så ska hon inte gå hem när jag kommer och ska hämta... =)
Däremot har hon jätteproblem med magen, hon är jättehård i magen och har så svårt att bajsa... stackarn. Hon spänner sig, kämpar, skriker och gråter. Sen kommer det efter många om och men en jätteklump hårt bajs så hon blöder i rumpan, huga! Varje vecka är det samma sak, hon får lactulos på fredagen för hon har så jobbigt, sen kommer det igång på kvällen och håller sig några dagar, ibland hela veckan till torsdagen och på fredagen börjar det om.
Jag har tagit bort mjölken, hon äter gröt till frukost och får olja i vällingen. Till frukt är det päron och banan som gäller.
Vad mer kan man göra?



Just ja!
Kajsa har fått barn!!!
Det blev en Leia, 48 cm lång och 2814 g tung.
Den 9 mars kl 05.54 kom hon till världen, 6 dagar tidigare än beräknat.
Grattis till den vackra prinsessan =D

Piri har fått valpar!!!
Den 27 januari kom det ut 3 st småkottar, 2 hanar och en tik.
Hon är en underbar mamma som inte vill vara ifrån sina valpar överhuvudtaget...
Grattis lilla pluttan till dina fina barn =D



Jaha, nu ska jag inte bli långrandig, detta får räcka.
Ikväll har Bettan, JO och Engla vart här och ätit middag och surrat lite skit. Mycket trevligt!
Barnen lekte inte så mycket, det var ett tag sen de träffades så de var lite reserverade. Men vi ska åka och bada på söndag, så vi får försöka umgås lite mera åxå framöver.
När vi badat så ska vi åka ut till Mamma och Bosse och hälsa på, middag blir det åxå.
Imorn ska jag hoppträna med Storen kl 15, det ska bli spännande =)
Vi får se om jag lyckas överleva... hihi

Ha en bra kväll, jag avslutar med bilder från när jag fyllde år, när barnen lekte så fiiint!















Kommentarer
Malin

Äääääntligen! Jag har fasen varit in här varenda dag och kollat efter en litenliten uppdatering!

Imorrn åker jag till Övik!! Weeehaa!

2009-03-13 @ 21:47:17
URL: http://majamelon.blogg.se/
Jeanette

Saknat dig på world wide webb

2009-03-14 @ 10:36:53
URL: http://www.freewebs.com/alkett
Jeanette

Men vi ses ju allt för sällan. Nu är det bevisat;)

2009-03-15 @ 11:51:10
URL: http://www.freewebs.com/alkett


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0