sjuuuk, sååå synd om mig!

Jaa, då är jag sjuk igen... Jag har vart förkyld lite sådär i en vecka, men inget allvarligt. Har ju kunnat jobba som vanligt utan problem. Så igår började det bli värre, och jag fick svårt att andas. Imorse var det så illa att jag fick ringa efter hjälp =) Benny hade bilen idag eftersom jag skulle stanna hemma nu när jag var såpass dålig. Hunden och ungen hemma, bra idé! Fick panik imorse då jag inte kunde andas alls, kändes som jag skulle svimma, så jag ringde Benny som inte kunde åka ifrån. Men som tur var kom svärmor, ( Tusen tack för hjälpen! Å diskade gjorde hon åxå.. tack tack!) så jag kunde låna bilen och åka till doktorn medan hon passade Nelis.
Så nu är jag nyss hemkommen från doktoren. Jag fick sitta och inhalera medicin, och snapsa 6 cortisontabletter.
ÅÅÅÅ vad skönt det blev när jag kunde få åt mig luft igen!
Så har jag fått utskrivet cortisontabletter som jag ska äta en vecka, och nåt som hette doxyferm som åxå ska ätas en vecka. Å en ny astmamedicin har jag fått istället för pulmicort och bricanyl, tror den hette zymbicort. ska va kombinerad och starka grejer, dyrt men bra tydligen. så vi får hoppas att det blir bra iaf.
Nelis är fortfarande jättesnorig och har fått hosta, vet inte om febern är på g åxå. Hon hade vart gnällig nu när jag var borta och inte ätit nån lunch. Inte ville hon ha frukost imorse heller. Nu sover hon, så jag får kolla tempen när hon vaknar.
Björn har precis hämtat den stackars hunden åxå, hon fick bara gå utanför dörren och kissa imorse eftersom jag höll på att svimma av syrebrist...

För övrigt har helgen vart bra, jag hade ju hoppträning i lördags! Det gick över förväntan, det var jättekul och hästen superfin =D
Vi hoppade inte högt, men det var tillräckligt för mig just nu, det var så kul!
liten glimt av våra små skutt:

http://smg.photobucket.com/albums/v311/kusalinclinc/?action=view&current=SNV31061.flv
http://smg.photobucket.com/albums/v311/kusalinclinc/?action=view&current=SNV31052.flv
http://smg.photobucket.com/albums/v311/kusalinclinc/?action=view&current=SNV31056.flv
http://smg.photobucket.com/albums/v311/kusalinclinc/?action=view&current=SNV31058.flv

Ignorera fettklumpen på ryggen på det stackars djuret... =D
Snälla Camilla filmade, hon hade trickträning före min träning, så hon stannade kvar och red sen hem pållen åt mig.
Tack snälla! Jag var snäll tillbaka och for till stallet och hämtade henne och skjutsade hem henne efteråt, dessutom hade jag mockat åxå =)


Igår åkte vi och badade med Bettan, JO och Engla. Väldigt mysigt, och jättevarmt i vattnet. Härligt för min träningsvärkande kropp... ;)
Barnen hade jättekul, det märktes att det var längesen Cornelia var iväg och badade. Det lyste om henne och hon hade sååå kul, ett dyk hann hon med åxå. Hon lekte hejvilt i barnbassängen, kul att se henne så nöjd i vattnet!
Sen åkte vi hem och städade medan Cornelia lekte och hjälpte pappa att diska, hon älskar att hjälpa till. Sötunge!
Efter det var det sovdags för lillekorven, så vi packade in oss i bilen för att åka iväg till Mormor och Bosse, och hon somnade direkt. Vi passade på att åka och tvätta bilen, dum idé med tanke på vädret, vi vet! Men men, bilen såg ut som en smutsklump och det är ju inte bra heller.
Det var sån kö på Statoil Granlo där vi brukar tvätta, så vi åkte till Norrmalm istället. Det skulle vi inte gjort.... Tvätten slet loss ena vindrutetorkaren och böjde resterande pinne lite fräsigt uppåt utåt. Snyggt!
Jaja, det får de åtgärda, sånt ska väl inte hända heller??

Sen åkte vi vidare till Alnö, väl framme såg bilen ut precis som när vi for hemifrån. SUCK!
Nelis vaknade och då var det bara mormor som gällde =)
Hon hjälpte till att greja vid diskbänken när mormor lagade mat, behöver jag säga att vattenpölarna var ett faktum?
Men nöjd var hon, och det var väl det viktigaste.
Vi fick supergod kyckling i ugn med potatis gratäng och sallad till. Muchos göttigt tyckte vi allihopa, Nelis lassade in stora skedar.
Sen fick vi efterrätt, hemgjord glass med chokladsås och jorgubbssås. Hur gott som helst!
Sen var det dags att bege sig hemåt igen, eftersom Anna var på g för den ordinarie film och myskvällen vi har på söndagar.
Vi gjorde marängswiss, men vi orkade nästan inte äta så det blev massor över. Kors i taket!! =D
Vi såg på filmen Australia, den var jättekonstig i början så Benny gick och lade sig efter en stund. Vi härdade ut, och den vart faktiskt bättre. Fortfarande konstig, men den var ganska så bra ändå. Kl 1 kom jag i säng, och Anna som skulle upp och jobba tidigt.... undrar hur pigg hon är i dag?
Just ja, hur galen är inte Anna då????
När jag kom hem på lördagen så hade hon vart upp med en present till Nelisen. Ok, det var ju snällt, men vet ni vad det var?? Adidasskor för 400 facking spänn!!!Supersnygga såklart, men hallå, fyyyyyrahundra jämarns pengar??
Tack snälla bästaste Anna, å Nelis älskar dig vet du ju, gudföräldern i praktiken.... ;)
Kolla vad snygga de är:



Jaha, nu ska jag gå och ta mig nåt att äta, innan jag dör av hunger.
Ha en bra dag och håll er friska!
Avslutar med bilder på fjärten när hon fick smaka yoghurt med chokladbitar...







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0