sjukvecka!

Jaa, den här veckan blev jag hemma helt och hållet, lungorna ville inte riktigt ge med sig. Cornelia fick ingen mer feber, men har vart fortsatt snorig, täppt och hostig. Och den förbannade förstoppningen hon dras med då.
Benny ska ringa läkare imorgon så vi får nån hjälp, kanske de lyssnar på honom?
Cornelia var på dagis på onsdagen, sen fick hon vara hemma med mig. Vill ju passa på när jag kan, att vara med lilletrolla så mycket som möjligt!
Istället för att sitta hemma i min egen soffa och ha tråkigt, så tänkte jag att jag kan väl lika gärna sitta på rumpan i Malins soffa istället? Dessutom kan Cornelia roa sig med Max så behöver inte jag springa runt och försöka roa henne =)
Så det gjorde vi, vi tog en liten visit dit med bilen, skönt med sällskap och kul för Cornelia, bara hemma med mamma är lite trist har jag märkt.... =)
På fredagen ville Bettan ha sällskap, så jag å Nelis åkte dit. Perfekt, jag och Bettan kan sitta nerplanterade i soffan och känna lugnet medan barnen leker så det blev en bra avslutning på vardagsveckan.
Jag har så tråkigt när jag är hemma, jag vill ha sällskap jag, så det var tur att jag inte hade nåt smittsamt =)
Tänkte på det, när jag var mammaledig var jag inte hemma själv många gånger, var oftast ute och for och hälsade på mina kompisar, eller var iväg nån annanstans. Hade nog fått knoster i skallen om jag vart tvungen att vara hemma i lägenheten! Tack och lov för körkortet säger jag bara =)

På lördagen var det dags för vårens klädbytardag på hagaskolan, jag och Bettan åkte dit i god tid som vanligt för att fynda, pappisarna och barnen lämnade vi hemma så de fick leka utan oss =)
Det var inte lika mycket folk som sist, då var det helt galet, men det räckte till iaf.
Jag handlade för 240 kr, och då fick jag: 1 par mysbyxor, 1 pyjamas, 1 tjocktröja, 1 fleecejacka, 1 vindväst, 1 tunika, 1 sommarklänning, 6 tshirtar varav 4 st POP.
Ville åxå ha lite skor och överdragskläder, men hittade inga i hennes storlek. Var nöjd ändå med dagens fynd!
Sen åkte vi hemåt, åt lunch på Frasses (gooott!) och sen for vi till hemmet.
Vilade lite medan Nelis sov, och sen hjälptes vi åt hela familjen att städa. Nelis hjälpte till att plocka undan och fylla tvättmaskinen, och så favvogörat att hjälpa pappa att diska =) Det är tydligen jättekul att stå där med sin egen diskborste och lite saker vid vattenkranen, och disksvampen är vääääldigt god.... urk!
Vi får vara glada att hon tycker det är kul att städa än så länge iaf! =)
Det blev fjällskav med pitabröd, grönsaker och gräddfil till middag, mycket gott tyckte vi alla.
När Nelis somnat så började vi kolla på en krigsserie som gått på TV förut som vi tagit hem, Band of Brothers. Den är superbra, har ni inte sett den så gör det! Mycket bra skådespelare och en historia vi känner till, om 2a världskriget.
Sen skulle vi sova, men då började en norsk deckarserie på Canal +, åxå superbra, Varg Veum heter den. Väääldigt sevärd!
Nu på morron har jag vart i stallet som vanligt och släppt ut djuren, men jag började må sååå illa och var tvungen att kräkas...? drack lite vatten och det kändes lite bättre, men illamående likt förbannat. Det var likadant igår morse, men då gick det över när jag åt en liten godisbit och drack vatten. Så länge jag sitter går det bra, så jag hoppas inte jag får nån kräksjuka iaf.
Vi ska åka och bada med familjen Sundholm-Staaf som vanligt nu, kul att dra iväg med barna varje söndag. Hade tänkt lägga mig och vila en stund när jag kom hem, men det låg ett barn tvärsöver sängen och snarkade.... var bara att sätta sig i soffan med hunden och datorn... =)
Nu ska jag försöka äta lite frulle, så hörs vi en annan dag!
Ha det bra







Bilder på Piriplutten och valparna =)


Kommentarer
Malin

Haha gudars så hemskt! Hur kunde jag glömma det!? jag får skylla på Maxxon som tog en snabblur så jag var stressad! han är rejält febrig sen igår stackarn...snoret rinner och han gråter varannan minut. Och alla jävla akasse papper som jag håller på och fyller i. Hälften får jag inte fylla i själv utan måste ta in en revisor som kollar igenom bokföringen och skriver under...gaaaah!

2009-03-24 @ 13:41:05
URL: http://majamelon.blogg.se/
Malin

hur mår lungorna?

2009-03-29 @ 20:58:27
URL: http://majamelon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0