Trött Torsdag

Idag var jag och Cornelia själva på dagis, Pappa jobbade igen. Eftersom han hade bilen så blev det till att traska till Lillhällom, och som vanligt när jag ska gå nånstans så började det toksnöa och blåsa då..... Härligt värre, eller inte!
Men det gick bra, klädde på mig ordentligt och på med regnskyddet på vagnen så gick det som en dans =)
Höll på att svimma när jag skulle gena uppför en backe så man kommer ut vid hästkliniken ungefär. Trodde det skulle va närmast att gå där, men det var det inte. Klart jobbigast dock!
Cornelia har lekt, ätit lunch, sovit 2.5 timmar, ätit mellis och lekt mera. Så halv4 gick vi hem, lång dag direkt =)
Tog annan väg hem, tog lika lång tid och var inte hälften så jobbigt!
Imorn ska vi dit till halv10, och då ska vi vara ute och leka. Så då blir det på med uteoverallen, vantarna och skorna så hon håller sig varm.
Blir nog inte så länge imorn, vår inskolningsfröken har tidig dag, slutar 13 har jag för mig. Så då tar jag vagnen och går hem när hon sover ist.
Vi var lika trötta båda två idag när vi kom hem, kändes som jag börjat jobba igen... blärgh! Märks att man inte är van alla ljud som blir av småttingar.

Vi åt våfflor idag hela familjen, men det dög inte med grädde och sylt på för lilla fröken, hon skulle ha den utan nåt alls på.... Knäppa barn!
Hon var jättetrött, så halv7 lade jag henne, hon har just somnat nu och klockan är 19.55.......
Vi har ett helvete varje kväll och varje natt, blir galen snart!
Sitter man med henne så grejjar hon i en evighet och somnar inte iaf, går man ut blir hon hysterisk och gallvrålar utan uppehåll. Hon får inte luft och tårarna sprutar. Går in till henne och hon blir tvärtyst igen, går ett steg mot dörren och hon börjar om.
Ikväll försäkte jag med en kortvariant av 5minutersmetoden, jag gjorde 2 minuter istället. Då nattar man som vanligt, och går ut ur rummet. Väntar 2 minuter innan jag går in igen och gör samma sak, går ut och väntar 2 minuter osv. Så ska man hålla på tills de slutar skrika, men det gick inte, hon var helt galen!
Och det är ju inte som att hon blir ensam, jag har dörren öppen och hon hör mig ju i köket, och jag kommer ju in hela tiden... Till slut satte jag mig bredvid iaf, hon var helt svettig och ledsen. Men tror ni hon somnade? Nä!
Däremot somnade jag sittande flera gånger och höll på att tippa ur stolen =)
Sen klev jag upp och gick ut, och då var hon tyst, gick in och kollade efter några minuter, och då förstod jag varför hon var tyst. Hon satt och lekte med gosedjuren i sängen... suck.
Sa åt henne att lägga sig ner å det gjorde hon. Så höll jag på senaste halvtimmen, stå utanför rummet och kolla på tvn i tvrummet och säga åt henne att lägga sig och att sluta gnälla.... till slut så somnade hon, hurraaaaa!
Hoppas det blir bättre, för jag blir knäpp. Inte sover hon på nätterna heller, hon vaknar hela tiden och skriker, så till slut tar vi in henne till oss när vi sprungit 30 ggr, då tar hon upp hela sängen, vrider och vänder och sparkas så vi kan ändå inte sova ordentligt.
Vad ska vi göra????
Det kommer inte funka när jag åxå ska börja jobba, och dessutom har utsläpp halvfem på morron.

Nu ska jag ta en macka tror jag, och sen blir det tidig kväll för mig, måste få sova!
ha det bra och sov gott ni andra!


Kommentarer
Maria

Vad trist att ni har problem med läggningen. Iselinn somnar oftast direkt, ibland efter en kort stunds skrik (inte hysteriskt), och ibland efter att ha lekt med gosedjuren en stund. Men alltid på egen hand, i eget rum, med lampan släckt och ett draperi för dörren. Så vi har tur, även om vi vet att det kan ändras snabbt...



Tror iaf att det är bra att Cornelia kan sitta och leka med gosedjuren själv i sin säng. Då borde hon ju ändå känna sig trygg när hon är ensam i rummet?! Hoppas att det blir bättre snart.



Trevlig helg! :-)

2009-01-09 @ 06:48:39
URL: http://mariaholmstedt.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0