Slutt på helgen!

Så var det söndag igen, min näst sista söndag i ledighet.... *grinar*
Har alltid ogillat söndagar när man jobbar, för då ligger hela veckan framför en igen. Jobbigt!
Men man kommer väl in i rutinerna ganska snart antar jag.
 
Vi har inte gjort så mkt i helgen, tagit det ganska lugnt.
I fredags var jag och Cornelia på dagis från halvtio till två ungefär, vi var ute på morgonen så hon fick ha sin nya Didrikssonoverall på sig och Kavatkängorna. Lite stort var det, men hon kunde både å och krypa så hon var inte helt otymplig iaf.
Men hon blev kall om händerna så vi gick in lite tidigare än de andra. Hon tycker det är skitkul att vara inne och leka, hon struntar helt i mig =)
Vi fick korv och mos til lunch, hon åt ganska bra faktiskt. Sen fick hon ett helt päron och lite banan efteråt, det var hon toppnöjd med!
Sen var det dags för vila, hon var jättetrött och somnade direkt. Tyvärr blev hon väckt av ett annat barn som inte ville sova alls, hon skrek som en toka så Nelis kunde inte somna om. Det fick räcka med 50 minuter tyvärr.
Men hon höll sig ganska bra ändå. halv7 kom hon i säng på kvällen, och det gick mkt bättre att söva henne då.
Men natten var som vanligt, upp och ner hela tiden.

Igår var vi till min Mormor som fyllde år, vi fick smaskens smörgåstårta och prinsesstårta, hur gott som helst! =)
Nelis skulle inte ha nån jäkla smörgåstårta utan hon skulle ha vanlig burkmat minsann.... Sen åt hon en hel bit vanlig tårta efter det!
Vad hon grjade och gick omkring, busade med mormor och hade sig =)
På kvällen kom Anna till oss, vi åt tacos och kollade på sista Arn-filmen.  Mycket trevligt!
Cornelia sov epdåligt igårkväll och inatt, och sen vaknade hon kvart över 6 imorse.... Inte så kul kanske.
Jag åkte till stallet och släppte ut hästarna, det var faktiskt varmt ute men det stormade ordentligt.
Kände mig snäll så jag mockade åt Camilla åxå innan jag pallrade mig hem igen. Kröp ner i sängen, trött som en gnutt, men Cornelia var pigg som en mört så Benny klev upp med henne. Jag fick ligga kvar ett par timmar, så skönt!Dt är bra att vi turas om på helgerna så vi båda får sova en dag var. Jag klev upp med henne igår, men då var jag zombietrött =)
Då fick hon sätta sig och bada medan jag satt i koma på toalocket under tiden....
Idag har det varit lugnt, Cornelia somnade 11, så då tog vi tag i städningen. Benny diskade och jag dammsög och torkade golvet, tråkigt medan man håller på men det blir fint när det är klart!
Fisen har ätit jättebra idag, först ville hon inte ha nån lunch, men jag lade min mat framför henne på bordet och då minsann gick det an! Hon mulade i sig på egen hand, så jag får väl sluta mata henne då...


Snygg hon blir! Hon är ju lite bekväm, så jag har matat henne för att hon ska äta, men det blir tydligen ändring på det nu då!
Vi har vart på promenad idag, en kortis i tövädret. Jätteskönt, men trist när det blir isigt.
Vi tänkte åka lite pulka, men det hann bli mörkt så vi skippade det.
Det var egentligen dags för nästa kurs i babysimmet idag, men efter mycket funderande under dan så bestämde vi att vi struntar i det. Kostnaden är ju faktiskt 1100 kr, och just nu har vi inte råd med det. Nelis dagisavgift kommer gå på 1000 kr i månaden, så vi får åka och bada själva istället.
Nu blir Bettan gla! =)
Hon ringde igår och undrade om vi skulle med och bada, men då trodde vi ju att vi skulle babysimma. Men nästa vecka kan vi! Det är så mysigt att åka båda familjerna och bada och umgås. Speciellt nu då när jag ska jobba, då hinner ju inte jag å Bettan umgås på dagarna längre.

Just ja, tänkte lägga in lite bilder på hur det blev med våra rum efter ommöbleringen!

Vårt rum:
       
Från dörröppningen              Väggen vid fotänden på sängen


       
Huvudänden                           innanför dörren till vänster



Den fina tavlan på min sida sängen, Camilla som gjort förstoring på mig och Storen


Fönstret ut mot baksidan


Cornelias rum:
                 
Sängen längst in till höger             Rakt fram från dörren

                   
Byrån, till vänster i rummet               Skötbord och stereo direkt till höger innanför dörren


Läshörnan nedanför sängen. Ska upp en hylla nedanför tavlorna åxå.





Hur ser era sovrum ut?
Ha en bra söndagkväll allihop!



Kommentarer
Malin

Hur har det gått på jobbet? Hur känns det att vara tillbaka? Du har fått en såndär award i min blogg av miiiig =D

2009-01-13 @ 22:03:15
URL: http://majamelon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0