Öroninflammation

Japp, Cornelia har fått sin första öroninflammation nu.... =(
Det började inatt, så den har vart låååång. Hon var lite svårsövd igår kväll, och intt bröt det lös. Hon har skrikit, skrikit, vridit, vänt, skrikit, slumrat ett par minuter, skrikit osv. Hon fick en alvedonsupp inatt, men hon sov bara en timma på den. Benny ringde sjukvårdsupplysningen för vi visste inte vad vi skulle göra. Fick rådet att ge alvedon och näsdroppar, så det gjorde vi. Så till slut kl halv6 lyckades hon somna, sov till halv8 och var glad...!?
Men hon har vart väldigt trött idag och grinig, så det märks att hon inte är pigg iaf.
Ringde vårdcentralen kl 8 och fick tid kl 11 som tur va! Hann ringa och sjukanmäla på dagis och anmäla VAB på mitt jobb, äta frukost och klä på oss innan det var dags.
Konstaterades rejäl inflammation i höger öra men inget i vänster, så hon fick penicillin utskrivet som ska tas 3 ggr/dag. Sen ska vi varva med alvedon och ipren varannan timma inatt om hon har jätteont igen.
Hon somnade ganska fort hemma i vagnen på balkongen, hann knappt köra ut henne. Stackarn! Hoppas hon sover en bra stund nu då så hon orkar med sig till ikväll.
Ska passa på att städa och färga håret under tiden nu, men jag ville blögga lite först =)

Tråkig nyhet:Benny har blivit uppsagd på jobbet, alla fick skriva på papper igår. Så nu blir det inte kul framöver om han inte får nåt nytt jobb......
Vi får se om det går ihop alls, och jag måste ju såklart börja jobba heltid då.
Enda fördelen är ju att han kan vara hemma med Cornelia mera, då går hon ju bara 15 timmar på dagis i veckan.
Har vi tur får han jobb iaf, han ska träffa nån på ett ställe på tisdag, så håll tummarna alla, och be en bön eller nåt =)

Jaha, vad annars nytt?
Jag var hemma med Nelis i måndags då hon fick feber på söndag eftermiddag, vi märkte inget på henne förutom att hon verkade varmare än vanligt. Tempade bara för skojs skull, och jovisst var det feber.
Men det var borta på måndagen, men hon var lite hängig så vi stannade hemma.
På kvällen var jag på möte med ridtravarna, det sista inför årsmötet.
Vi diskuterade träningarna så att de kommer igång snarast möjligt. Ska bli kul, har bestämt att jag ska börja träna i en hoppgrupp med Storen, det är min gamla favorittränare Eva Hägglund som har den. Så jag slog till, men nu får vi ju se om jag kan vara med nudå, ekonomin först ju!

Tisdags hände inget alls, och igår var vi iväg och handlade när jag kom från jobbet. Benny hade vart hemma halva dan med Nelis då han tog pappaledigt och hämtade henne efter lunch.
Till middag blev det grillad kyckling med ris och sås, gott tyckte hela familjen.

Imorn ska jag förbereda allt inför lördag, då kommer ju släkten kl 13 för att fira min 30 årsdag i efterskott, och sen vid 18tiden drar det igång med fest för kompisarna =D
Så det blir till att åka och handla och baka, fixa smörgåstårta och grejja. städar gör jag idag så behöver jag inte bry mig om det då, det blir ju stökigt och smutsigt iaf när alla varit här hela dan... =)
På lördag flyttar åxå Raspall med sin nya ägare Mia, hans halvfodervärd sen förut. Tråkigt att bli av med trevliga människor och hästar, men så är det. Platsen är ju Veronicas, som ägde Raspall innan, och hon flyttar in sin nya förmåga istället. Det blir ett till sto (attans!), ett rött fullblod som heter Winnie. Hon kommer få gå med Macke till en början, så får hon lära känna de andra 2 dårarna över staketet, Jasmine och Storen. Förhoppningsvis blir det inte lika olyckligt den här gången som med Raspall, som fick en spark av Jasmine så han fick en fraktur på bakknät. Det är iaf utläkt nu, så förhoppningsvis kan Mia rida honom snart nu!

Jaja, nu måste jag sätta fart här, så det blir nån ordning på torpet.
Ha det bra så heers vi!



Kommentarer
pirkko sundeborn

Hejsan ! Det var inte kul med lill-troll, sjuk igen stackarn.Ge en kram från oss. Det är inte bättre här heller sjuk som fasiken, Ingvar håller på också att bli sjuk, men han är på jobbet. Jag hostar o ont i hela lekamen feber till ofrån, Fy vad jobbigt att vara i karäntän men man orkar heller inget just har inte ens dammsugit sen en vecka , men skit det samma. Hälsa kramisar svärmor

2009-01-29 @ 20:32:43
URL: http://piu
Malin

Nä fyyy vilken jäkla otur med allt =( Hoppas Bennö får det andra jobbet iallafall!! Här sitter jag och inte kan svälja=( Faan va ont jag har...+ att jag har fått hög feber så ipren och pepsi max är det enda som jag får i mig nu...men först måste jag krossa iprentabletterna för annars går det inte att svälja =( gråter hysteriskt

2009-01-30 @ 16:05:14
URL: http://majamelon.blogg.se/
Lotta

Så trist att höra allt trågigt.

Du har rätt, man måste uppskatta det man verkligen har innan man kan begära mer.

Jag hoppas att det löser sig fort för er.

Och att lillsessan blir frisk fortare.

Av någon anledning så är de liksom glad fast de inte är friska.

Man borde lära sig av det.

Ha en underbar Helg!

2009-01-30 @ 20:05:21
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Malin

Jag är faen dööööende här! Halsfluss á la enorm så jag låter som han vad heter han...Leonard Cohen...Kan inte svälja, bihålorna sprängs snart och jag nyser var 10e minut =( Sitter här och sneglar på vinboxen som skulle intas ikväll hos er......hoppas att ni får roligt gråter hårt, högt och länge...Jag har iallafall en present här som vi får ta när jag är frisk!! Presenter är ju alltid roligt!

2009-01-31 @ 16:29:41
URL: http://majamelon.blogg.se/
pirkko sundeborn

Tack för gotta jag fick , Ingvar tackar så mycket för "matsäcken" jag hade med mig, ha en nice afton.

2009-01-31 @ 16:43:28
URL: http://piu
Malin

Ååå jag hörde att ni hade roligt igår...och att bänny blev föll =D... Jag har dåligt med röst och lite svårt att svälja så jag ringer dig någon dag till veckan och pratar lite!

Max härmade mig idag när jag skulle skälla på honom...ajaj väste jag på mitt bästa Hes-sätt. Max väste tillbaka likadant haha! Jäkla onge...

2009-02-01 @ 20:22:14
URL: http://majamelon.blogg.se/
Malin

Hur gåre å jobbe? Hur gick det men Bennys jobbintervju då?

Är Cornelius bättre i öronen? Hur måååår ni?



2009-02-09 @ 23:16:13
URL: http://majamelon.blogg.se/
Malin

Änsör mi gaddämitt!!

2009-02-18 @ 09:54:42
URL: http://majamelon.blogg.se/
Maria

Kikar in lite... Hoppas allt är bra med er alla? Du har ju inte uppdaterat på ett tag. :-(

2009-02-22 @ 10:09:56
URL: http://mariaholmstedt.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0