Nytt År Igen!




Då var det slut på år 2008, nu väntar ett förhoppningsvis bättre 2009.
Önskar mig en bättre ekonomi, att vi får flytta till ett hus, ett syskon till Cornelia, att Benny får behålla sitt jobb eller att han får ett bättre betalt jobb, att jag kommer in på skolan iaf, att Cornelia kommer trivas på dagis, att djuren håller sig fräscha, Att släkt och vänner får må bra, och att Piri får friska bebisar, att jag lyckas gå ner 10 kg skulle åxå sitta finfint  såklart =)

Idag skulle vi ju åka till kompisar och fira nyår, men imorse ringde de och hade blivit sjuka =(
Vi ringde ett par andra som inte hade nåt att göra, men då hade ena hunden blivit dålig och de var på väg till huddik på kliniken. Dessutom löper Piri fortfarande, och de har hanhundar.
Då ringde vi ett par andra kompisar och bestämde att vi skulle dit, och sova kvar till imorn, men då började jag bli risig! Har haft dundrande huvudvärk sen igår em, och har inte blivit bättre med x antal alvedon och 2 timmars vila. Har  fått rejält ont i halsen och blödde i näsan när jag duschade så vi stannade hemma.
Ville inte smitta barnen med nåt, eller riskera att vakna upp i en husvagn imorgon bitti med feber och döende i snuva liksom....!
Så vi åkte till stallet vid fyra och släppte in hästarna och kvällade på en gång. Vi tar alltid in dem tidigt på nyår då det börjar smällas ganska så tidigt, och rädda stressade hästar tänker inte helt rationellt =) Så då får de gå in medans man fortfarande kan få tag i dem i hagen. Tror att det är bättre för dem att få stå inne i sin trygga box med nattlampa och musik på när det smäller som värst. Det brukar synas att de varit lite oroliga i boxen på nyårsdagen morgon, så de är nog trötta imorn.
Efter det var klart beställde vi Bite Line pizza =) och handlade lite chips dip och snarra för att mysa hemma istället med hundar och ungen.
Har vart en lugn kväll, Poppins som är skotträdd annars har inte reagerat förutom en gång idag då vi skulle ut på prom, och det small precis när vi kom ut... typiskt! Men det gick över efter en stund, och Piri bryr sig inte alls, det är jätteskönt.
Cornelia åt pizza och drack läsk, och hann få i sig lite godis innan hin somnade kvart över sju. Tröttgrisen som vaknade redan kl 7 imorse=)
Sen kom Benny på den brillianta idén att vi skulle fara in på stan till 12slaget och kolla på fyrverkerierna, så det gjorde vi. Tänkte ta med hundarna men de fick stanna hemma iaf, och tur var det märkte vi! Och Nelis var trött som en liten mullvad, men hon tyckte det var fint tror jag =) Hon blev lite rädd först när det small massa på en gång så jag satte mig i bilen med henne en stund. Sen gick det bra när vi suttit en stund och då ville hon ut igen.
Det var helt otroligt vackert, och det var nog hundratusentals kronor som sköts upp på natthimlen ikväll....
Det var helt klart värt det, att åka ner sådär mitt i natta!
Sen åkte vi hem igen och stoppade ner Nelis i sin säng igen, hon åt en till flaska välling och somnade faktiskt om på en gång.
Så nu sitter jag och min älskade make i soffan med varsitt glas vin, lite chips och dip på bordet, och 2 trötta goa vovvar bredvid oss som värmer gott....=)

Imorgon åker vi till njurunda, Bennys pappa fyller år så vi ska äta middag där. Det blir trevligt, och Nelis uppskattar det garanterat!
Men nu ska jag dricka lite vin, så ni får ha ett Gott Nytt År alla, och hoppas det blir bra för er.
Ha det!


Kommentarer
Linda T

Gott nytt år på Er!!



Hoppas alla dina önskningar slår in =) När ska du ha fest/kalas/mottagning inför att du blir "tant"?



Kram

2009-01-01 @ 22:19:24
URL: http://killmamman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0