Men hallå? Hur mycket snö kan det komma egentligen??

Alltså, det har ju snöat å snöat å snöat sen igår kväll, och det är MASSOR som kommit ner!
Jag åkte och släppte in pållarna igår, och jag var ganska översnöad kan jag säga... Som vanligt när det är skitväder så tänker inte Storen och Jasmine komma in, av någon vääääldigt outgrundlig anledning.... Jag fick vackert gå ner och hämta upp dem, pulsandes i snön med mina lågskor. Härligt!
Imorse skulle jag släppa ut dem igen, fick börja med att försöka orientera mig till bilen genom snömassorna, och lotsa lilla Piriplutt genom fjällen (från hennes perspektiv). Möttes av en snöboll till volvo, den hade ett 15 cm täcke av vitt, och det gick bara att få bort hälften. Så jag fick åka med en volvo med mössa. På 10 minuter  hade bilen snöat över totalt uppe i stallet! Å så fick jag skotta för att komma in i stallet, och pulsa med de 2 som går i egna hagen, och ner igen med deras vattenhinkar... GUD, vad snö det var!
Men det är fint =)

Jaha, den här veckan har jag inte haft varken tid eller ork att uppdatera, jag har börjat jobba..... bläääärgh!
Dessutom har Piri vart dålig och fått vara på kliniken med dropp, kollat blodprov och röntgat magen. Vi fick åka akut på måndagen då hon kräkts heeeela tiden, vatten och mat och galla.
Men det hittades inget, men uttorkad var hon så ho fick vätska under huden, och ligga inne på dropp hela tisdagen.
Så nu äter hon specialfoder varje timme, och hon har fått behålla det iaf. Hoppas bara att valparna (om det är några i magen nu då) mår bra.

Cornelia trivs toppen på dagis, äter och sover bra. Lite jobbigt att få upp henne på morron bara när hon ska lämnas till frukost. Speciellt som ungen sover skitdåligt på nätterna. Och jag är trööööööööööööööött! Förkyld blev jag åxå, så på torsdagen gick jag hem från jobbet vid halv2, då orkade jag inget mer. Hämtade Nelis då å dagis åxå, ville ha hem henne med mig.
Fredag var vi hemma, tänkte ha henne på dagis när jag var sjuk, men det var enklare att ha henne hemma än att hålla på å böka. Vi hade så mysigt så, gotrollet! Jag vill inte jobba, jag vill va med min dotter!
Sen på em for hon till Farmor och Farfar, och Benny åkte och handlade.
Allt hade gått superbra för Nelis, men det var ju väntat =) Hon trivs hos sina mor och farföräldrar minsann.
Däremot blev farmor jättesjuk, Nelis har inte visat nåt än förutom att hon är snorig. Vi får se om det bryter ut nåt.

Ikväll kommer Anna och kollar på film och äter mat som vanligt på söndagarna, det blir najsigt.
Och imorn är det arbetesfan igen... suck.
Benny ska va ledig 2-3 dagar nu till veckan så då ska fisen få va hemma med papsen, mysigt! Även om hon lika gärna skulle va på dagis å busa gärnet... =)

Just ja, i söndags var det ju dags att fylla 30.... så nu är jag en oldie fart.... Men jag känner mig lika som förut =)
Inget speciellt var det på dan, jag släppte ut hästarna och sen åkte vi med Bettan, JO och Engla till Matfors för lite badande med barnen.
Sen kröp det fram att det skulle komma några på kvällen och överraska mig, så det var bara att fara hem och städa, och handla lite. Min klantige , men söta make, försa sig så det visade sig att det var Malla med familj som ville komma. Anna skulle åxå komma som vanligt, och dessutom skulle Bettan med familj komma å fika... Fullt hus! Vi åt middag med familjen Malla och Anna, det blidde potatisgratäng och fläskfilé med sallad.
Sen bjuppade vi på kladdkaka med smält dumle på som jag å Annan donat med innan maten. Bettan hade bakat tigerkaka och muffins, så vi var mätta och goa när det var färdigsvullat =)
Barnen lekte så fint och hade jättekul, de var så söta!!!!

Tänkte avsluta med bilder på småfisarna, men eftersom rövdatorn är fetseg efter att Herr Daniel har vart å pillat så går det inte idag, får försöka senare.... Hrmpf!
Ha en bra snögubbsdag!



Kommentarer
Malin

Ja han är inte bara seg till grejer han smittar av sig så att grejer blir seg oxå haha! vad kan han ha pillat på? Måste skälla på honom lite! Jag vill ju se bilder! Och glöm inte att skicka bilder från ert bröllop till mig år aj kill jo! Gör det ikväll!! Jaaa!!

2009-01-25 @ 13:40:38
URL: http://majamelon.blogg.se/
Malin

Kan ta och berätta att jag har skottat arslet av mig! Jäkla snövall som var en meter hög och 2 meter bred med hårdpackad snö=( Glääährg...Höll på i 40 minuter och fick i stort sett bort ca 3x3 meter snö sen gav jag upp. Huvudsaken jag kommer fram så skiter jag i resten!Försökte få ut Maja och ploga lite åt mig men hon bara satt sig och kissade, rullade lite och sprang in igen. Hjälpsam nä... Hoppes det går bra å jobbe=)

2009-01-26 @ 12:24:01
URL: http://majamelon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0