Inskolning och BVC

Idag var första dagen på Cornelias inskolning på dagis!
Efter en lång natt med Cornelia i sängen med oss så klev vi upp kl 8 imorse. Vi hann duscha och äta pulverfrukost =) och Nelis fick sin grötfrukost som vanligt.
Vi skulle va på Lillhällom kl 10, så vi var vid bilen kvart i, i god tid för en gångs skull!
meeeeen, då var högra bakdäcket i stort sett platt....Det var bara att gasa iväg på macken i granlo för att fylla luft, och alla som bor i närheten vet ju hur fort det går att komma över till granlo, med de treeeeevliga rödljusen (rövljusen säger jag). Men vi hann prick till tio iaf, tur! Inget kul att komma försent första dagen liksom.
Vi gick in och träffade vår trevliga inskolningsfröken, och lite fler fröknar. Vi gick runt och kollade hur det såg ut, och pratade lite om hur de har det på dagarna. Det är bara 14 barn i åldern 1-2 år på avd, på 3,5 personal. Det är lagom, skönt att det inte var så många barn.
Cornelia lekte och gick omkring, drog iväg på egen hand som vanligt =) Hon ville själv sitta hos fröken, och hon busade lite med några andra barn när de kom in från utevistelsen, hon skulle killa dem lilltokan....
Det blir jättebra det där tror jag, imorgon skulle jag å Nelis komma kl 10 igen, och då ska vi äta lunch och sova där åxå. Ja, jag ska ju inte sova, men hon iaf! Så vi går väl hem vid 13-14 tiden då. Får se hur det blir på fredag. Till veckan kan jag garanterat lämna en stund, det blir nog inga problem.
När vi åkte hem var mormor redan där, så vi stoppade Cornelia i vagnen och gick på en promenad i kylan, fisen somnade omgående! i var inte ute så länge eftersom det blåste polarisiga vindar, rullade ut vagnen på ballan så hon fortsatt sova en timme till. Vi passade på att äta lunch under tiden, och sen åkte mamma på sitt jobb.

Hela familjen lekte en stund inne på lekrummet, sen for jag och Nelis på BVC för vägning och mätning igen.
Vikt 8510
Längd 74,5
Inte så mkt förändring, men det är iaf 100 gram upp.
Fick en ny tid om en månad, så får vi se om det blir nån förändring med dagis.
När vi var klara så åkte vi på maxi för att veckohandla, det tycker jag om =) Alltid gillat att handla, tycker det är mysigt. Tills man ska betala, då får jag ångest och vill lägga tillbaka allt....
Den här veckans matsedel ser ut som såhär :

I förrgår: Spagetti och köttfärssås

Igår: Varma mackor med köttfärssåsrestern

Idag: Kycklinggryta med spagetti

Imorn: Leverbiff med potatis och brunsås till make och dotter, våfflor m grädde och sylt till mig

Fredag: Hemgjort potatismos med hemgjorda köttbullar och kantarellsås

Lördag: Tacos

Söndag: Hemgjord pizza med tacofärs sen lördagen, och lite annat gott på.

Vad äter ni andra den här veckan?


Just ja, jag vill be om ursäkt till alla snälla som kommenterar i min blogg, jag är verkligen säääämst på att kommentera tillbaka.... FÖRLÅT! Men jag uppskattar verkligen att ni läser min blogg, fast den kanske inte är så intressant =)
Och jag läser era bloggar varje dag, kollar flera gånger om dan och väntar på uppdateringar!
Fortsätt skriva och kommentera, jag ska skärpa mig, promise =)


Näe, nu ska jag gå och sova, är sååååå trött. Ska ju upp imorn igen, och det blir en lång dag.
Ha det så bra alla!



Kommentarer
Malin

OOOoo vad spännande med dagis!! =D Jag har precis lämnat Max så nu är det lugna gatan hemma...fast jag har så jäkla ont i ryggen sen i måndags...Det känns som om jag har sendrag mellan skuldrorna heeela tiden =( Jag fick inte magsjuka!! Trodde att det var på g men så dagen efter mådde jag ganska bra =)

Idag ska vi äta pannkaka! Weeehooo! När börjar du jobba igen förresten?

2009-01-08 @ 09:37:00
URL: http://majamelon.blogg.se/
pirkko sundeborn

Hejsan ! det var ju kul att trollet INTE vad rädd på dagis att hon gick till fröken direkt, men hon är ju lite tuff tös , så det ska någ gå bra ,fast man vill ju ha henne hemma förstårs, men det finns ju inget val.Hon trivs någ bättre än Alicia skulle jag tro, hon är ju ensam tjej i hennes ålder bara tuffa killar, så de förstår man ju, kramisar Fammo

2009-01-08 @ 15:05:17
URL: http://piu
Jeanette

Halloj. Nelis kanske kan ärva kläder av Thea snart;) Hon är en knubbis på 9610 gram:o

Hennes kurva planar dock ut nu så hon blir väl normal snart;):)

2009-01-12 @ 09:20:22
URL: http://www.freewebs.com/alkett


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0