Idag är det torsdag

Och jag har det lugnt och skönt här hemma med hundarna i soffan =)
Har lämnat Cornelia på dagis imorse halv10 och ska hämta vid 15.
Hon ääääälskar dagis! Hon börjar skratta redan när vi kommer in på gården, sen hinner jag knappt få av kläderna innan hon springer in på småbenen, man får va glad om hon hinner vinka hej då =)
Det är väldigt skönt att hon trivs så bra måste jag säga, så behöver jag inte ha dåligt samvete för att hon är så liten än.
Och fröknarna säger att hon är så go och glad, inga problem alls. Hon är som född här säger dom!
Förra veckan var jag med varje dag, men i måndags fick jag gå undan och sätta mig på en annan avd under dan, så hon lekte, åt och sov utan mig då. Vi gick hem när hon vaknade, och det gick så bra så.
Sen i tisdags lämnade jag henne helt och gick hem, hämtade när hon vaknade. Igår och idag lämnade jag, gick hem och hämtar kl 15, efter mellis.
Hon äter som en häst nu, och själv dessutom! Massa mat och frukt får hon i sig, och det kommer ut en hel massa i blöjan nu åxå =) Känns som att hon börjar lägga på sig, hoppas hon har gått upp ordentligt nu när vi ska väga igen i feb på BVC.

Och på måndag börjar jag jobba igen då, tillbaka till vardagen igen.
Hinner fylla 30 dagen innnan, så jag hann gå över från 20 årsåldern till 30 åring under mammaledigheten....=)
Jag kommer jobba  halv9-halv4 mån och ons, halv10-halv4 tis och tor, 9-13 på fredagar så det blir ju inte toklånga dagar iaf. Sen har jag och Benny pratat om att han antingen tar en halv eller hel dag pappaledigt i veckan, och så kunde nog mormor ha henne varannan eller varje fredag. Eftersom hon brukar åka till jobbet vid ett så hinner jag ju hem då. Så det blir nog inte så mycket dagis för lilltrollet iaf!
Eller så kan man ju göra så att den vecka mormor är här så behöver inte pappa ta ledigt, utan de tar varannan vecka.
Vi får se hur vi löser det som, det blir nog bra det där.

Sovandet är ialla fall inte bra alls. Hon kan helt enkelt inte sova själv nu känns det som. Nattningen går bara inte, vi får sitta med henne tills hon somnar, annars blir hon helt hysterisk och jätteledsen. Det hörs att hon inte är arg, utan hon får panik. Men sen sover hon ganska bra, igår sov hon inget bra så jag prövade slå av radion och släcka ner i rummet. Då somnade hon som en stock och sov från 20 till halv12. Men sen var det kört, vi fick ta in henne till oss, och då sov hon heeeela natten! Men det gjorde inte vi.... Det är helt sjukt hur en sån liten människa på 74 cm och 8,5 kg kan ta så mycket plats?? Hon har i stort sett hela mitten av sängen, så jag och papsen får ligga på varsin kant, å så har jag Piri mellan fötterna under täcket dessutom... suck.
Men vi slipper iaf kliva upp 300 ggr, vi får väl sova obekvämt ett tag då. Vi tänkte ta in spjälsängen och ställa kant mot kant med vår säng, ta bort ena spjälsidan och höja upp botten så den är samma höjd som vår säng. Då kan hon ligga bredvid fast på egen madrass och kudde.
Och så får vi hoppas att hon kommer ur den här fasen snart så hon kan sova själv igen.
Nu känns det bara som att vi inte vill låta henne plågas och vara rädd för att sova, och vi vill få sova bättre.
Det går ju över förr eller senare. Sen kan man ju iaf förklara lite lättare, nu är hon ju för liten för att förstå att hon inte är helt ensam, vi är ju bara rummet bredvid.
Hon skriker i panik fast vi sitter och pratar med tvn på alldeles utanför, hon borde ju förstå att vi är kvar tycker man....
Inte har man hjärta att låta henne skrika så heller, så vi får stå ut ett tag till bara.
Hon är ju vårt gohjärta!


Igår kväll var det full fart här, efter vi ätit falukorv och makaroner till middag så fick hon bada i badkaret. Det är verkligen bland det bästa hon vet, hon plaskar och leker med sina leksaker, plockar och häller vatten, kryper, hasar och går omkring i badkaret. Hon kan sitta där en timme utan att vilja gå upp =)
Sen när vi torkat, tagit på pyjamasen och borstat tänderna så lekte hon en lång stund, hon traskade omkring och jagade Piri, gömde sig bakom tvättställningen och gick runt runt i lägenheten... Hon går så bra nu, det är så kul att se hur fort det går när de väl lärt sig. Tänk att hon lärde sig gå ordentligt dagen innan hon började dagis!
Jag har ju hela tiden önskat att hon skulle lärt sig gå innan hon började där, men det såg mörkt ut där ett tag =)
Så bara plopp sådär började hon gå 6 januari -09.
Duktiga Lillfis!



Ha en bra dag alla!


Kommentarer
Sara

hej hej. Har börjat läsa din blogg (hittade adressen hos Lotta). Tror aldrig vi surrats vid men sett dig tusen ggr när jag bodde i Sundsvall. Bla när du jobbade på Ica Kvantum i Nacksta då jag bodde där med mitt ex. Nu bor jag i Ume, men ska flytta ner igen till Sundsvall med familjen.

Har en dotter på 3 månader så det är så grymt intressant att läsa om andra som har kids. Och din blogg verkar skitrolig!

ja bara så du vet... =)

Heter VärldensBästaSara på helgon

2009-01-16 @ 12:32:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0