sjuklingar

I måndags kom  mamma å skulle barnvakta så jag kunde åka till stallet, men Storen fick vila efter helgens långritt. Jag hade gjort klart båda hästarna på morgonen vid utsläppet, så jag behövde inte åka dit egentligen.
Bestämde mig för att stanna hemma, så vi gick en långpromenad i i det toppenfina vädret istället, jag ,mamma å nelisen.
Jättemysigt hade vi =)
Mamma hade med sig en rolig leksak till Cornelia, en uppdragbar liten pippi som åkte runt på hjul och pickade med näbben i golvet, väldigt fascinerande tyckte lilltrollet!
Ett 4pack med fina bodysar hade hon åxå, tack tack!
Vi åt lunch å sen diskade mamma, tack snälla!
Benny kom hem efter jobbet och var jättedålig, kräktes och hade ont i magen, stackirs han...
På kvällen när vi skulle sova var han såååå het, det nästan ångade av honom, och frös gjorde han. Han sjukanmälde sig såklart, tänkte att nu blir han riktigt sjuk =(
Men på morron när han vaknade var han pigg igen! Mycket konstigt. Jag hade ju samma i helgen, dålig, pigg, dålig, pigg.
Jag å Nelis tog en sväng till Bettan å Engla iaf så papsen fick vila.
Där var det trev ligt som vanligt, och fisarna lekte faktiskt lite granna den här gången.



Syns på frisyren vem som e Cornelia...=) Ny body från mormor *nöjd*


Bildserie på KnasEngla


Igår var jag å Nelis på Öppna Förskolan med Malin och Nova. Det var väldigt trevligt, vi gjorde hand och fotavtryck i gips den här gången =)
Tog hem de torkade fotavtrycken i färg som vi gjorde sist åxå.
Cornelia var på strååålande humör, busade och lekte som aldrig förr. Hon är så självständig, inte bryr hon sig vart jag är inte. Hon drar iväg å kollar själv, att jag är kvar i ett annat rum bekommer henne inte! Efter en stund kommer hon tillbaka å kollar läget =)
Vi hade sångstund som vanligt, och vojne vad roligt Nelis tycker att det är. Hon dansade, klappade händer, spelade vilt på tamburinen, skakade maraccas och skrattade lyckligt.... Hon hann med att bläddra i frökens pärm och att riva ut gosedjuren i korgen åxå.
Vi avslutade igen med det roliga lakanet, vips så satt det en liten Cornelia därunder=) Hon var med och viftade lite med.
 Vi  åt lunch där innan vi åkte hemåt, men hon hade ingen aptit riktigt så hon åt nåt smörgåsrån iaf.
I bilen tvärsomnade hon så jag passade på att åka till stallet för att ta hand om Macke. Hon sov vidare, så när jag var färdig åkte jag till birsta, skulle handla lite frukt och mjölk, och så till middagsmaten. Fick "dagmattepeng" av Cosses och Ackes matte i tisdags, välbehövligt kan jag säga! Vi hade bara 30 kr på kontot nämligen....
Träffade en gammal kompis, Sara, så det tog 1,5 timmar att handla det lilla... =) men det är trevligt att pratas när man inte träffas så ofta! Vi bestämde att umgås på tisdag, det ska bli skoj.  Vi tänkte ta en höstprommis och så fika lite förståss....



Cornelia var jättetrött på kvällen, så hon kom i säng 19, fantastiskt!
Meeeen inte lika fullt fantastiskt var det när vi upptäckte varför.
Hon är sjuk igen!
Hon vaknade flera flera ggr, och då märkte vi att hon var väldigt täppt i näsan och snoret bara rann å rann.
Till slut fick hon komma å sova på Bennys mage medan vi kollade på tv, sen bar jag in henne till vår säng när hon sov som en stock.
Det gick bra och vi fortsatt kolla på tv. Efter 1 timma hör vi en duns och ett gnäll!
Neeeeej skrek jag, hon har ramlat ur sängen igen!!!
Vi sprang in, det kom ett litet gnäll igen, vi såg henne inte på golvet å inte i sängen....
Hon hade hoppat ner själv på min sida!
Hon satt på golvet å var på väg till oss.... söta tokiga unge!!
Hon hade säkert vaknat till å ville inte va själv mera.... =)
Gjorde en ny vällingflaska  nattade henne i sin säng innan vi gick å la oss, men det varade bara sekunder, sen skrek hon. Så det var bara att hämta in henne till oss igen.
Skönt, nu sover vi tänkte vi då, dumt nog....
Cornelia var jätteledsen och inget var bra, utom när jag klev upp å bar henne i famnen som när hon va riktigt liten, vyssjade henne med hela kroppen i famnen. Hon sov sååå gott, lade ner henne och hon fortsatt4e sova... i 15 minuter ungefär. Så fortsatte det heeeeeeela natten, med 15 minutersetapper innan hon vaknade jätteledsen å täppt.... Låååång natt!!

Sötaste i världen

Kl 6 klev jag upp å åkte till stallet idag, Benny är pappa ledig idag å imorn så jag får lite sovmorron =)
Fodrade frukost, släppte ut alla hästar, mockade  åt Stor, Macke å åt Raspall när jag ändå var igång.
Fixade alla höpåsar för dagen, krattade utanför stallet och städade fikarummet =)
Sen tog jag in  och myste lite med Macke och borstade, hovis skulle komma å sko honom så han måste ju se välvårdad ut.... lerhögen!
Sen var det Storens tur, han kom när jag visslade idag! Fantastiskt. *mys*
Borstade, sadlade, tränsade och sen gav vi oss ut i morgonsolen i det härliga höstvädret.

Utsikten Från Bettan å Jo å Engla, över våra lägdor nedanför stallet


Bestämde mig för att gå över ån och över lägdorna och lilla skogen ner till ridskolan, över den otäcka bron mot silje och hem den vägen. Storen var på topphumör och traskade nöjt på, väldigt trevlig pålle idag.
Fick hoppa av å leda fjant över bron eftersom den förmodligen skulle överfalla honom och äta honom levande om han ens tittade på den, och sen skulle han säkert ramla igenom den och drunkna i det decimeterdjupa vattnet......
Vi gick över 3 ggr innan jag tyckte att det var ok, han har en tendens att liksom stampa till lite extra, eller halka till, eller skvätta grus på kanterna så det rasslar, och då blir han jätteräääädd och måste hoppa fort över till fast mark... suck.
Varför kan han inte bara gå? Som en normal häst? Vi har väl gått över den där bron säkert 200 ggr, men den är fortfarande livsfarlig!
Väl över var han såååå nöjd med sig själv så, oooo vad fint han gick minsann. Fick tillochmed åka med i en fin galopp innan vi nådde hemmet, tack för den ridturen goa gubben =)
När jag var klar i stallet åkte jag hem, där sov Cornelia på papsens mage, men vaknade till och lyste upp när hon såg mamma! Fick mysa en stund innan det var dags att busa.
Vi åt frukost, klädde oss och for till stallet igen eftersom det var jag som skulle luncha, vart för tidigt med 10 när jag åkte därifrån, så väntade till 12.
Sen skulle vi åka å tanka på statoil i Granlo, i rondellen fick vi soppatorsk.... haha =D
Nära att gå med dunken iaf!
Sen åkte vi till birsta för att kolla på en ny telefon till Benny, men det var så svindyrt på Mediamarkt så vi ska kolla på fler affärer innan det blir nå mobbe.
Vi handlade mat på Maxi, köpte en påse med 10 munkar utanför, nygjorda å varma... mumsa!
Vi tog varsin å sen så ställde jag påsen på biltaket medan jag satte Cornelia i sin bilstol.
Gissa vad jag glömde sen?
Vi for, och påsen den vart kvar nånstans eftervägen.... suck!
Jag är ett klaaaantaaarsel!
Benny har nu åkt å jobbat lite och Nelis ligger i vagnen å sover på balkongen, mysigt värre med fårskinn och filt.
Själv ska jag plocka å städa igen, gör aldrig annat tycker jag....

Ha en trevlig kväll, glöm inte Idol!



Kommentarer
Malin

Muuuuunkarna!!! Glömde du munlarna!!? Hao kodd jo? Munkar! Gud så gott...tur att ni hann att få er varsinn i allafall ;P

2008-09-25 @ 19:37:12
URL: http://majamelon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0