Full Rulle

Jaa, ibland är det faktiskt fullt ös hela dan tycker jag. Äntligen har jag satt mig ner i lugn och ro, fisen sover på balkongen i sin vagn. Skönt att hon börjat sova ute, vill att hon ska få så mkt frisk luft som möjligt.
Så är det ju bra att hon är van innan hon börjar dagis, där vill jag definitivt att hon sover ute!
Bacillerna härjar vilt i sovrummen, instängt å varmt... huvva!

Började dagen med att åka till stallet halv7 imorse, trött som en gnutt.
(Men jag har fått sova hela natten, fisen sov i sitt rum från 9 igår kväll utan att vakna å va ledsen. Härligt!)
Fodrade och släppte ut alla hungriga pållarna till frukosthöet i hagen.
Det är så lugnt å mysigt när de ställt sig vid varsin hög och mumsar, fria varma och nöjda utan ett enda bekymmer i världen. Solen som går upp, fåglarna som börjar vakna, ekorren som börjar dona i träden ovanför pållarna, vattendropparna som glittrar i gräset... det är så man känner sig helt nöjd med tillvaron i såna ögonblick!
Sen tog vardagen vid igen och det var bara att ta itu med skitskottandet... =)
Var extra fredagssnäll och mockade alla 4 boxarna, fyllde alla hösäckar och gjorde iordning äpplen och annat foder.
Gjorde klart för Raspall i hans box, han går ju in till lunch och är inne sen eftersom han är skadad och har begränsad utevistelse i sjukhagen fortfarande.
Städade hökammaren från gammalt utspritt hö och bosset som blir kvar, körde ut 2 kärror till hästarna som de mumsade på efter frukosthöet. De verkar gilla att stå å pilla i de småsmå stråna som är bosset, själv tycker jag det verkar torrt å dammigt...=)
Det var alltså inget fel på det jag körde ut till hästarna, så ni behöver inte tro att jag ger dom mögligt dammskräp att äta....! Det var bara kvar efter de 2 senaste balarna, synd att slänga när de kan sysselsätta sig med det. Inget de blir mätta på, men lite att göra iaf. Lite snacks kan man säga =)
Lät Storen vila idag, ville egentligen rida men jag var trött jag med efter allt slitet.
Åkte hem, å då vaknade lillan, kl 9! 12 timmar sov hon rakt av, men glad som en solstråle när hon vaknade.

snyggve i håret


Vi satt oss i soffan med paps och myste lite, vällingen fick hon äta  i min famn. Det är så mysigt, hon blir pytteliten på nytt =) 
Benny for iväg, skulle hjälpa Cornelias gudföräldrar att flytta, och lite andra ärenden som skulle uträttas.
Vi åt frukost, å sen var fisen trött igen så vi gick och lade oss i sängen. Hon bökade och stökade, men till slut tvärsomnade hon, och jag med, skönt!
Vaknade av att malla ringde, hon skulle komma förbi med ett kort jag beställt till dopet vi ska på imorn. Supersnälla Malin som fixade det på nolltid, kom på imorse att jag glömt beställa kortet, så jag fick lite smått panik!
Men Malla den Bäste SuperDuperScrapparn In Tö Oörld Som Fixar Allt, henne kan man lita på!
Klöcka tölv kom hon räjsande med ett såååå fint kort, det är så man blir löckli! TACK, pöss på dig!
Då klev vi opp igen, tvingade i Cornelia lite lunch inann vi klädde på oss för en tur till birsta. 3e gången på 3 dar i sträck som jag åker dit den här veckan.... Jag har inget liiiiiv! hahahahaha =D


observera den underbara mössan och vantarna!


Smartjag hade ju inte heller köpt nån present till Thea som ska döpas imorn, bara att packa sig iväg. Passade på att handla lite till presenterna som Nova å Engla ska få på sina 1årsdagar, men det skriver jag inte här för deras mammor är har å tjyvläser! Ni får vänta tills det är dags!
Köpte åxå en kudde till cornelia som hon ska ha i vagnen, den är så platt när hon ligger. Nu tar jag med sängkudden, men jag vill ha den i sängen bara. Hittade ett så fint matset åxå, så det fick följa med hem. Cornelia grabbade tag i en mjukiskatt som hon vägrade släppa utan illvrål, så den fick åxå följa med....
GOSIG KATT MjukdjurMUMSA Ätaset, 3 delar
Var på Coop å handlade lite gotta till helgen, och blöjor. Hittade lite mer present till småttingarna, så nu får det räcka. Det är ju så kul att handla tll de små ju =)
Var in på apoteket å köpte nässpray till lillan, och AD droppar i olja. Jag glömmer ju jämt ge domma där förbaskade dropparna i vatten som man ska ha i kylen, så jag köpte de här som man kan ha framme. Då kan de stå på bordet så jag ser när hon ska äta.
Var förbi Maxi å köpte nya munkar åxå..... inte ett ljud säger jag! Dom är med hem den här gången... hmpf...
Nu ska jag ta opp fisen som vaknat, dags för middag.

Ha en superbra fredag kväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0