Bytesmarknad, barndop och hundvakt

Igår morse var jag å Bettan iväg på Barnkläderbytardag i Haga. Mamma kom och va med Cornelia eftersom Benny hjälper Ernie å Ingela att flytta klubblokal hela helgen.
Jag fick låna mams bil =)
Supersnälla mamma hade med sig en bukett med vita liljor (favoritblommorna) till mig, hon kom ihåg att jag har haft körkort i ett år i fredags! Själv hade jag helt glömt det =)
Cornelia fick ett par fodrade galonvantar, Didriksson, blir ju toppen till overallen!
Tack Mamma!
Jag susade iväg till Bettan å hämtade henne, poppade ordentligt i bilen... hihi! Själv har jag ju ingen stereo i bilen eftersom NÅN TYCKTE ATT DE BEHÖVDE DEN BÄTTRE!!! Svin. Då passar jag på när man får låna en bil med väldigt bra ljud i =)
Vi kom fram till hagaskolan, och möttes av en lååååång kö. SUCK!
Vi ställde oss snällt sist i kön, men funderade starkt på att göra en fuling och gå fram till Malin, Nova och Thomas som stod nästan längst fram. Meen vi är så väluppfostrade så vi stod kvar.
Det gick fort att komma in iaf, och väl inne bröt det lös...
Folk blir som gaaaaalna! De rev å slet och trängdes som att det inte fanns nån morgondag!
Vi hängde med i vågen och kände lugnet. efter en stund lade sig det värsta habegäret hos folk och man kunde titta lite mer noga på det man plockat med sig i förbifarten.
Det var mycket som var i dåligt skick, urtvättat, noppigt å även lite trasigt. Varför lägger man ut sånt till försäljning? Å varför köper folk sånt? Ska jag ändå köpa kläder vill jag att det ska va fräscht, gärna begagnat, men sånt man kan ha bland folk iaf!
Några fynd gjorde jag iaf, väldigt nöjd =)
          
Tunika med tights.  Höst och vinterskor, oanv.  Mössa och bok.

  
Munkjacka.             Virkad tunika                    prasselbyxa och mysbyxa

Det tog ca 2 timmar totalt, ganska bra.
Skjutsade hem Bettan och åkte hem till lilltrollet och mamma, möttes av detta... =)


                                            
  Nyinkommet i IKEAS serie Barnslig, Cornelia i färg rosa....
                                              Finns i lager.

Vi gjorde oss iordning för dopet, och åkte och hämtade Benny.
Vi kom i tid fast vi kom iväg lite sent, Cornelia somnade en stund på balkongen i vagnen innan vi skulle åka.
Dopet var så fint, och Thea var jätteduktig, inget grin alls.

                                               
Mamma Jeanette, Gudmor Victoria, Thea, Gudfar Per, Pappa Jocke



                                                                                         
Nydöpt Thea


Kortet som Malin räsergjorde, fiiiiint!

Efter dopet var det dags för fika, smarrig smörgåstårta och goda kakor, mums! Cornelia åt sin mat och så åt hon smörgåstårta med mig... Hon gillar det skarpt!
Monica var åxå på Dopet, och hade med sig Ninja som vi skulle vara hundvakt åt över natten.
Hon är en helt underbar hund, Amerikansk Bulldog. Så glad, mysig och snäll, älskar Cornelia och ska pussas heeela tiden =)
Våra egna hundar är kvar hos extrahusse, så Ninja fick lugn och ro.
Hon fick fälja med till stallet på kvällen, det var uppskattat. Var lite nervös att ha henne lös eftersom jag inte haft henne förut, men det gick sååå bra, hon hade full koll på mig och hästarna.
Resten av kvällen så myste vi i soffan, och på natten sov hon i sin korg nedanför sängen, hon och Benny snarkade ikapp...=)
Jag fick hämta Cornelia inatt, sprang in och ut flera ggr, och då satt hon i sängen och var ledsen. Lika bra att sova med oss då.
Kl 6 klev jag och Ninja upp och åkte till stallet för fodring och utsläpp, det gick lika bra den här gången.
När vi kom hem så lade vi oss i sängen med Benny och Cornelia som precis hade ätit välling och höll på att somna om. Men det var inte aktuellt tyckte hon, utan då skulle det lekas, suck! Benny var snäll och klev upp med henne så jag å Ninja sov vidare en stund, jag var sååååå trött!
Ikväll ska vi på babysim och så ska Ninja tillbaka till monica, trist! Vi vill behålla henne häär! Kanske vi kan få låna henne på heltid sen när Poppins är borta, Piri vill ju ha sällskap och Ninja känner hon. Vill helst inte ha en ny valp, men har vi inget val så.... Men vi vill så gärna få låna Ninja om det går =)




Trött hund, sover jämt =) Å så sött skrynklig!
Fast inte som Malins Maja.... Maja är skrynkligast av alla, men så är hon ju en riktig bulle åxå!

Nu ska jag diska lite, Fisen sover ute på balkongen i stormen, får de om hon är kvar eller om hon blåst bort!
Ha en trevlig söndag


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0