trevlig kväll med trevligt besök!

Det har vi haft ikväll. Bettan, JO å Engla kom på middag till oss, det var så mysigt så.
Vi åt potatisgratte med fläskfille och sallad. Vi drack vin och cider och karlarna drack öl.
Barnen har lekt och bråkats, de slåss om leksakerna heeela tiden...=) Cornelia ska ha allt som Engla har och Engla vill ha det som Cornelia har. Det roliga är att Cornelia tar det hon vill ha och Engla får vackert finna sig i det.... Suck, vilken dagisunge jag har! Tror hon kommer klara sig fint där =)
Vi åt chokladpudding med grädde till efterätt, barna fick smaka de åxå, smmmaaaask tyckte dom.
Nu är vi så mätta så vi nästan dör, magen är alldeles stinn!
Har precis skjutsat hem dem, har druckit bara alkoholfritt vin så jag kunde köra. Vinet är såååå gott, heter Billabong och är australiskt. Synd att det inte finns med alkohol åxå, konstigt tycker jag.
Nu ligger Benny och Poppins och snarkar ikapp på soffan, Piri har gått in i sovrummet och krypit in under täcket för att sova, endast tomten är vaken... näe, jag!






Cornelia vaknade 7 imorse, hon sov ju från 7 igår kväll så det var ju väntat. Men jag var liiiite trött då klockan hann bli halv3 innan Benny kom hem och vi kunde krypa till kojs....
Jag var snällo och klev upp med odjursbarnet som vääägrade sova mer, så Benny fick sova ett tag till iaf.
vid 9 gick vi på prom med hundarna, Cornelia var trött så jag ställde ut vagnen på balkongen så hon kunde sova en stund.
Benny vaknade 10, då gick jag och lade mig för lite välbehövlig vila. Vaknade halv1! Härligt att få sova lite mer.
Klev upp och satte igång att städa, Benny tog med pluttan på promenad medans, skönt att få dona ifred. Så är ju fisen så rädd för dammsugaren så det var nog skönt att hon slapp den.
När de kom tillbaka så fick hon lunch och sen sov hon en stund i vagnen igen.
Sen var klockan dags för hämtning av Jo å Bettan å Engla, så Benny for iväg dit.
Jag tände massa ljus i lägenheten, mysigt nu när det är höst och mörkt!
Medans jag lagade mat så gick JO å Benny på prom med hundarna, å till affären för lite snacks, Bettan å jag hann med att surra lite skit under tiden =)

Så det har varit en mkt trevlig kväll, nu är jag sååå trött. Ska släppa ut hästarna imorn bitti så det är väl dags att sova snart iaf. Det är Babysim imorn åxå, vi har missat 2 ggr nu då jag var sjuk först å sen sist var Nelis dålig.  Ska bli kul att komma iväg igen.

Nä, nu är det gonatt hörni...
Ha en bra kväll
!



Kommentarer
Malin

Är det en tofs jag ser i Cornelis hår?? =D

2008-10-05 @ 00:38:42
URL: http://majamelon.blogg.se/
Malin

Fredag är pörfekt! =)

2008-10-05 @ 21:43:55
URL: http://majamelon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0