Födelsedagskalas

Igår kväll var min kompis Anna här på besök, väldigt trevligt! =)
Stackarn hade en blå fot efter ett snedkliv på jobbet. Ont!
Cornelia skulle vara med hela tiden, försökte söva men det var inte aktuellt. Hon är supertrött, men kämpar för att va vaken. Benny fick ta upp henne till slut, låg och myste på magen innan han gjorde ett nytt försök. Då gick det bättre.
Hon sov bra inatt iaf, jag var inte upp nån gång.
Klev upp halv5 och åkte till stallet för fodring och utsläpp, varmt och skönt ute så jag lade inte på några täcken på hästarna. Naturligtvis började det regna senare när jag kommit hem... typiskt!
Cornelia vaknade kvart i 6 så jag tog in henne till mig för välling och fortsatte sova med goungen. Det är såååå mysigt när hon vänder sig mot en och borrar in huvet mot min hals, min bebis =)
Vi vaknade 8 till ösregn mot rutan, suck. Det betydde att mormor inte skulle komma då jag inte rider när det regnar.
Jag tog en dusch medan Cornelia badade i sin balja, man måste vara fin när man ska på kalas =)
Cornelias kompis Engla fyller 1 år idag så vi skulle dit och fira.
Innan det var vi tvungna att åka till stallet för att mocka åt Storen, och ta in sjuklingarna för lunch.
De skakade i hela kroppen för de frös så hemskt, de har ju inget skydd i de små sjukhagarna, och inget att äta efter de ätit upp frukosthöet. Skyndade mig att ta in dem och lade på fleecetäcken, fodrade lunchhö. De slutade skaka när de började äta, skönt att få täcke och bli varm!
Sen åkte vi ner till Engla, vi var först förutom Bettans föräldrar som var där från Ö-vik.
Jag å Nelis hade turen att bli bjuden på lunch, kinamat. Supergott var det, stekta nudlar med grönsaker och cashewnötter. MUMS!
Tack för det Bettan!
Sen Kom det 2 st från föräldragruppen med sina små, kottarna lekte lite. Eller ja, Cornelia tog alla leksaker och ballonger, röt och viftade åt de andra så de började gråta, och hasade nöjd iväg med alla ballonger.... SUCK! Hon är för söt mitt lilla odjur =)
Sen fikade vi, gofika å gotårta. Cornelia fikade för brinnande livet, hon är ett sockertroll precis som mig!
När kl blev halv2 åkte vi hem, tänkte att hon måste få sova innan det blev försent. Hann bara sätta henne i bilen så sov hon, hon som hade fullt ös in i det sista!
Lade henne i vagnen när vi kom hem och hon fortsatte sova till kvart över 4. Lilla tröttis =)
Sen åt vi och plockade lite, Cornelia hjälpte till så fint...







Observera att hon lagt i en majskrok på första bilden.... Den lade hon över med alla påsar sen, en liten gömma kanske?
Benny jobbade över en bra stund idag, så jag å Nelis stekte pannkaka och tittade på tv innan jag gav mig i kast med att få henne i säng vid 20.... åt en hel flaska välling, vände sig och var på väg att somna, jag gick ut och satte mig i soffan i 20 sek innan hon började skrika. Gick in och stoppade om igen 3 ggr innnan jag tog upp henne. Vägrar man sova får man va utan tutte och snutte om man ska va uppe sa jag och lämnade dem i sängen. Det var inte poppis kan jag lova!!
Uj vad arg hon var, satt mitt på golvet ocg gormade för full hals... Lade ner henne igen med tutte och snutte och satte igång vattenkranen, hon tjurade i nån minut innan hon knoppade in. Varför ska de kämpa emot när de är så trötta? Sova är ju så sköööönt!
Jag ska påminna henne sen när hon blir stor och bara vill sova hela tiden =)
 Benny kom hem vid 21, värmde middag åt honom medan jag själv åt pankisar med socker, gottigt!
Han har tagit ledigt imorn då vi ska städa och baka inför Cornelias kalas på lördag. Då får jag lite sovmorron innan jag ska släppa ut pållarna. Hääärliiiiigt säger jag bara =)
Jag å Nelis ska träffa mormor kl 9 på Willys för handling imorn bitti, sen ska jag hämta ut en ny Bricanyl astmaspray till mig. Jag hittar inte min inhalator, har letat överallt men den finns bara inte? Besvärligt när jag verkligen behöver den, speciellt i stallet. Får ju lätt panik när jag får svårt att andas och jag vet att jag inte kan göra nåt åt det.
Skitjobbigt rent ut sagt.

Nu ska jag kolla på Hells kitchen innan det är dags att knoppa in för natten.
Gonatt å sov gott!


Kommentarer
Malin

Var Annan där=) Jag har tyvärr inte hittat din inhaläjtor. Kan du ha tappat den på ica eller nåt sånt då?

2008-10-17 @ 12:38:49
URL: http://majamelon.blogg.se/
pirkko sundeborn

Vad söt hon är vårt kära barnbarn, duktig tjej som kan "städa" sååååååååå fint.

2008-10-17 @ 17:53:24
URL: http://piu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0