En ny vecka

Nu är det måndag igen, en hel vecka till ska gå förbi.
Igår släppte jag ut hästarna på morgonen, allt var lugnt när jag åkte hemåt. Storen och Jasmine var i kohagen och de andra två i sjukhagen.
Vid halvtio ringer Camilla, min halvfodervärd, och då har Jasmine rymt ur hagen för 2a gången på 2 dgr. Hon ägnade 1 timma åt att få tag i en glad och knasig häst på lägdan nedanför... mindre glad!
Hon fick släppa dem i vanliga hagen med lite lunchhö. Oki, allt var lugnt igen...
Då ringer D, som bor i huset, ett par timmar senare och undrar om det är mina hästar som står och betar på gräsmattan?
-Men helvete! Har de blå täcken , en brun å en svart häst?
-Jaa, dom står här å äter, haha!

Det var bara att hoppa i bilen å fara upp igen, ingen av hästarna har ju grimma i hagen så  D kunde bara stå å hålla koll så de inte drog iväg....
Jag hämtade grimma till Storen och så hämtade jag honom, inga problem =) Jasmine följde med som en liten hund efter.
Sen fick de stå inne medan jag å D lagade hage.
Släppte sen ut Stor igen i kohagen med Macke, det var en lycklig Macke som strosade ut över gräset kan jag lova!
Sen var det lugnt igen =)

Vi var på babysim igår, efter 2 missade gånger. Vi hade även glömt att anmäla oss till fortsättningskursen, men vi hade tur så hon hade en plats till oss kvar, tuuur! Vi vill gärna fortsätta babysimma med lillfisen, bra att lära sig i tid och bra att vi får lära oss att lära henne på ett bra sätt.
Vi hade missat några nya grepp de 2 ggr vi vart borta, men Cornelia fixade det galant som hon inte gjort annat =)
Bla ta tag i kanten på bassängen och hålla sig kvar själv, sååå duktig!
Den här gången fick pappa ha med henne i duschen istället, det hade gått jättebra.
Å vad fort det gick för mig utan bebis =)
Hon var så trött i bilen hem så jag tänkte att det skulle gå fort att söva henne.... jovisst, efter vällingen var det full rulle igen...
Hon var uppe till 21 innan hon ville sova, och då med vattenkranen rinnande igen. Längesen vi körde det nu.
Hon sov förresten över 4 timmar i sträck på balkongen igår!!! Från 10 till 5 över 2.... Det är mysigt ute i vagnen tydligen!

Imorse klev jag å hundarna upp halv5 för morgonpasset hos hästarna, det var PANSAR på rutorna på bilen! Fick slita arselet av mig för att få bort det, och det gick nästan inte att få in nyckeln i låset på bildörrn.
Blåste iväg i vanlig hastighet, märkte att det glittrade om vägen.... prövade bromsa lite halvhårt, ooooooj vad det gled! Körde 50 resten av vägen....

Idag har mamma vart här som vanligt å passat Cornelisen medan jag var till stallet.
Jag träffade Jasmines matte Rosa där, och vi diskuterade hur vi skulle göra med stoskrället. Vi red en sväng tillsammans i det fina vädret, sen fixade världens bästa bonde in en höbal i hagen med tillhörande foderhäck åt våra hästar, så Jasmin och Storen får gå där nu, förhoppningsvis stannar hon inne i hagen med mat nu.
Det var inte så bra att ha macke där me storen, han galopperar och har roligt och det är inte bra för kotledsinflammationen, inte läkt än. Men han fick ha 2 dagar i frihet iaf, imorn är det sjukhagen igen.

När jag kom hem hade Nelis sovit ca 1,5 timme och åt lunch med mormor, gladfis var det!
Mamma hade diskat och hängt tvätt, hon är så snäll! Varmvattnet har vart avstängt idag, men ihärdiga mamma hade KOKAT vatten för att kunna diska! TOKA!

Cornelia och jag har vart iväg och veckohandlat på ica maxi på eftermiddan, det blev 666 kr... ett tecken eller?? =)
Vi var in på Granngården och köpte B-vitamintillskott åt Storen åxå, han behöver lite hjälp med det när det är pälsfällning och pälssättning.
Till middag blev det grillad kyckling med pommes, gött!
Nu är Benny iväg å jobbar igen, får se när han kommer hem inatt. Har jag tur blir det så pass sent att han är hemma imorn istället =)
Det är ju jättebra och snällt att han jobbar som en galning, iom att vi behöver pengar... Men jag saknar min kärlek i alla fall! Å Cornelia vill ju va med Pappa åxå....
Men det blir väl vår tur nån gång åxå med bättre ekonomi. Eller? Suck.

Nu har Cornelia precis somnat för natten, tror jag ska äta lite glass i min ensamhet =)
Å inte nog med att han jobbar jämt förresten, han ska minsann åka finlandsbåt med nå jobbkarlar på fredag till lördag, allt betalt... bara nöjen och kalas ;)
 Jag å Nelis ska sova hemma, och på lör fm åker vi ut till mamma/mormor och är där hela dan tills vi ska hämta pappsen på kvällen. Tänkte passa på att tvätta och städa Volvon, men det lär väl regna nu då jag nämnt det....
Så lär det bli en promenad och lek ute på gården kan jag tänka. Nelis överdragsbyxor har kommit som vi vann på Tradera, så då kan hon ha dem på. Å så vann hon ett par gummistövlar för 17 kr idag, toppen nöjd!
Urgulliga gummistövlar i stl 19
 
GRÅ FLEECEFORDRADE ÖVERDRAGSBYXOR,  STL 80. LÅGT UTROP!! !!!


Sen så när jag som vanligt satt å knarkade Tradera så hittade jag ett par likadana byxor som hon hade när hon hade strl 56/62, å jag gillade dom skarpt när hon hade dem, perfekta nu för de är lite fodrade. Har inte hittat några i affärerna så jag var tvungen att buda lite....
De är så snygga rosa, baggymodell med dragsko i midjan och vid fötterna. Å i auktionen var det ett par röda åxå likadana! Var ju tvungen bara, och jag fick dem för 18 kr... det var ju helt överkomligt.  Å I strl 74, perfekt.
Sååå nöjd! Det var ett par byxor till åxå, men de var jag inte så intresserad av. Men iaf, jag fick de 2 jag verkligen ville ha för 18 kr =)
TUFFT   BYXPAKET    STL  74


jaja, ha en trevlig kväll, nu ska jag ta den där glassen... Texas Pecan, mmmm
Hej så länge!


Kommentarer
Linda

Ni är så välkommen!! Och du får ta alla äpplen du vill, blir mer än gärna av med dom.



Ses på söndag! Kram

2008-10-07 @ 10:29:11
URL: http://killmamman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0