Då är det torsdag igen!

I lördags var vi på fest hos Sara som fyllde 25. I present av oss fick hon ett halsband i form av ett hjärta, med blingbling och ett fint S. Köpte åxå ett presentkort på Vero Moda på 200 kr så hon får välja själv.
Det var en trevlig fest, fast vi kände typ ingen, ett par stycken bara. Tyvärr var partystämningen inte så hög hos mig av nån anledning, så jag drack bara 5 öl. Så inte blev jag bakis heller =) men det var ju bara superskönt!
På dan innan så var benny och några kompisar iväg och hjälpte till att snickra på kubenbadet. Dom drack öl hela dan, så det var en halvjlummen äkta hälft jag hämtade kl 4...=)
Innan det var jag iväg och lämnade lilltrollet vid 11, då farmor ringde och efterlyste henne. Hämtade åxå lite kläder jag lånade av Bennys syster. Så när jag kom hem var jag alldeles själv hela dan, märkligt men sköööönt!
Passade på att vila lite, tog en låååång dusch och fick sminka mig och prova kläder i lugn och ro. Helt fantastiskt  =)
Kände mig faktiskt fin när jag var klar, det var längesen....
Vi kom hem vid 1 på natten, vi tog bussen hem. Pappa var så snäll och skjutsade oss till festen, och så fick vi taxipengar hem. Vi tog faktiskt en taxi ner på stan till en annan fest, men där var det aaaptråkigt så då gick vi till bussen istället.
Ka berätta att mina fötter var gjorda av ren och skär smärta efter att ha gått i höga kilklackstövlar hela vägen! Jag går ju bara i sneakers nuförtiden, inte är jag van att trippa runt på tå heller! =)
Vi sov ända till halv10 på söndagmorron, men då skulle ju klockan ställas tillbaka en timme. Vi degade och halvdåsade hela dan, åt pizza och kollade på tv tills det var em, då åkte vi till njurunda för att hämta fisen. Läääängtade efter henne gjorde vi!

På måndagen var det dags för babyfotografering på Ö F i granloholm, så Nelis fick ta ett bad och ta på fina kläder innan vi åkte. Allt gick jättebra och hon satt så fint på bordet när han skulle knäppa. Tyvärr fick hon 2 sår i sidan på pannan, då ett av de andra barnen slog till henne med sopskyffeln när vi kom in =( Typiskt!

På tisdagen var vi till Bettan och Engla och hälsade på, vi åt lunch och fikade lite, snackade massa strunt som vanligt =)
Korvarna lekte inte så mkt, de sover om varann... Engla sover när vi kommer, när Engla vaknar är det dags för Cornelia. Sen hinner de äta lite och sen är det dags för Englas andra tupplur, och sen brukar det vara tid att åka hem igen...knas!
På em kom Monica förbi med en liten födelsedagspresent till Cornelia, och så hade hon med sig sin valp Drutten =)
Såååå söt, och tuff som bara den! Piri och LillDrutten lekte, medans Poppins låg i soffan och ignorerade dem....surtanten.
När Benny kom hem så bestämde han sig för att va ledig på onsdagen, ååå va glad jag blev!
Så vi fick vakna tillsammans hela familjen, åt frukost och klädde oss, och sen åkte vi till öppna förskolan. Vi brukar ju åka dit å onsdagar, och det var jättekul att Benny ville följa med och titta vad vi brukar göra. Det var mysigt tyckte jag.
Sen åkte vi hem så Cornelia fick sova, Det gjorde min trötte make åxå, så jag passade på att läsa lite i lugn och ro.
När alla vaknat och ätit så åkte vi och handlade, skönt att slippa åka själv även om jag faktiskt tycker det är kul att åka och handla =)
På kvällen kom Malin, Daniel och Max för att gratta Cornelia i efterskott. De hade med sig kinamat, det var supergott!
Cornelia fick så fina presenter, Malin hade såklart gjort kortet själv, och så hade hon gjort en såååå fin LO eller vad det kallas ( har inte en aning om jag ska va ärlig....) om Cornelias namngivning. Det ska vara ett förblad till hennes album sen som vi ska göra, å det ska ju såklart malla få hjälpa mig med så det blir perfafint!
Så fick hon en jättefin tröja med bambi på och hjärtan. Den var superfin! En leksak fick hon åxå, en knasig flodhäst som rullar och spelar massa melodier. Den var väldigt poppis!
Tack så mycket!!

Efter maten fikade vi kakor och bullar som var kvar efter kalaset, så hade jag bakat en kladdkaka med dajmkulor i.... Smmmmaaaaaskens med grädde till!
Trötta barn blev det, Cornelia tackade för sig vid 20, sen sov hon hela natten till halv7 imorse =)
Så både hon och jag har varit på väldigt bra humör idag, och vi har busat, lekt och dansat här. 

Vad jag älskar denna unge! Ibland kommer det bara över mig, en sån stor känsla att det inte går att beskriva.... Men det har tagit tid att känna så, ibland har jag haft ångest över att jag inte känt som man "ska" känna på en gång när bebisen kommit ut. Man känner sig som en hemsk människa, och det blir det ju inte bättre av.... Klart jag tyckt om mitt barn, men inte med så starka känslor som jag fått nu, och speciellt den sista månaden. Det är skönt men samtidigt lite läskigt att man kan känna så för en sån liten person som bara funnits så kort tid, som man bara känt ett litet litet tag.... som inte kan prata eller göra sig förstådd på annat sätt än genom skrik och gråt och skratt.
Det är min bebis! Vår bebis! Och vi är en familj!
Sen får vi se om det kommer ett syskon... =)








Nu sover hon på balkongen, och hundarna trynar i soffan. Jag själv har precis ätit en varm macka, och nu tror jag att jag ska ta en bit kladdkaka... den kan ju bli förstörd om vi inte äter upp den i tid...=)



Ha en bra dag i det underbara vädret med den första snön för året! Lycka!



Kommentarer
Malin

Om du inte har med dig en kladdkaka med dajm i nästa vecka så gråter jag hårt höggt och länge! De var nog fasen den godaste kladdkakan jag ätit! Och jag har ätit måååånga i mina dagar...Max somnade som en fantom i bilen redan innan vi hade lämnat utfarten från er! Sen sov han till 8 imorse!

Jag har varit ut på ön med honom idag och så bytte pappa däck på våfflan så nu vågar jag köra lite fortare än 2 km i timmen. Faan vad halt det var igårkväll. Det var blött på vägen och 3 minus så ibland kände jag hur bilen gled när vägen lutade lite...huvva...Men det hade förmodligen varit lika halt öven om viterdäcken satt på

2008-10-30 @ 14:24:14
URL: http://majamelon.blogg.se/
Malin

Jag vill se bilder från feeeesten!!! =D=D=D När ska vi leka då?

2008-11-03 @ 11:50:56
URL: http://majamelon.blogg.se/
Malin

Idag är det inget fel på honom...det var bara feber...Han har dregglat som attan så det kan ha varit en ny tand på g? Är han som han är just nu så kan vi leka utan problem imorrn=) För han är ju inte förkyld eller så. Han hade bara hög feber igårkväll=)

2008-11-06 @ 13:50:06
URL: http://majamelon.blogg.se/
Malin

Men uppdatera gaddämitt! Du har en award hos mig iallafall...även fast du aaaaldrig uppdaterar ;P

2008-11-09 @ 12:59:57
URL: http://majamelon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0