suck

Sitter och kollar på förlossningskliniken just nu, å det är så hemskt.... en kvinna är i 6 månaden, v 24 och vattnet hade plötsligt gått. Nu måste hon bestämma sig om hon vill vänta och se, barnet kan då dö dö. Eller bestämma sig för kejsarsnitt, barnet kan iaf dö, och överlever det får det allvarliga men för livet... vad gör man i det läget? Så fruktansvärt!
Man får vara glad att ens egen graviditet gick så bra som den gjorde, tacksam!
Men nu är jag mer orolig för nästa bebis, eftersom jag haft tur med ett friskt barn redan. Då är jag så knäpp att jag tror att risken ökar att nåt går fel med nästa, iom att det gick bra med första.... KNÄPP!
Nu får vi ju se om det blir nån fler, det är ju inte bara att skaffa, det vet vi ju =)

Jahaja, vad har hänt de 2 dagarna som gått då?
Igår var jag och Nelis till Bettan och Engla å hälsade på. Jag tog med uteoverallen och vinterskorna till nelis, och pulkan ifall vi skulle vilja ut i snön. Men då hånskrattar naturligtvis vädret åt mig, så det regnade hela dan. SUCK! Hon fick iaf åka i pulkan från bilen upp till huset, det tyckte hon var skoj =)  typiskt nog så var batterierna slut i kameran när jag skulle ta ett kort på det.....
Vi lekte inne istället, och tog en kort promenad med vagnarna när det var sovdags.
Vi mammor tittade på tv och diskuterade livets olika ting, bla annat bebisen som om allt går som det ska kommer i juni, Engla blir storasyster =) Spännande värre!

( nu har hon på tvn bestämt att hon gör ett snitt..... hua! En flicka är det, vi får hoppas att hon överlever och inte blir alltför skadad....stackars liten!)

Benny jobbade igår kväll, så jag var ensam igen med hundar och barn, jobbigt att vara själv hela tiden igen, men tur att det är övertid igen på jobbet. Vi har svårt att få ekonomin att gå ihop annars nu när jag är mammaledig. Men det är bara ett litet tag till nu, sen börjar jag ju förhoppningsvis skolan. Kommer jag inte in så börjar jag ju jobba så det ordnar sig iaf vilket som. Fast jag vill ju inte börja jobba egentligen, vill ha mer tid med fisen. Kunde jag så skulle jag vara hemma längre.
Cornelia har kommit in i en dålig sovperiod igen, igår satt jag en timme med henne innan hon somnade. on håller hela tiden koll så att jag är kvar, kan inte slappna av alls. Annars brukar hon ju bara vända på sig och somna när vi går ut, inga problem.
Nu vaknar hon dessutom hela tiden och är jätteledsen, sitter i sängen och gråter.
Vid 23 orkade jag inte mer utan hon fick sova med oss i vår säng. Jag sov jättebra, Cornelia åxå. Men inte Benny =) Cornelia hade tydligen legat på tvären på hans sida så han fick inte mkt plats alls...hihi!
Hon sov ända till 8, så det blev sen välling idag.
Vi gick ut med vovvarna och sen åt vi frukost. Stoppade i några tvättmaskiner och hann nästan dammsuga klart innan Sara kom på besök.
Cornelia gillar Sara, sträckte sig efter henne direkt =)
Gav Nelis lunch och sen somnade hon ute i vagnen. Vi gjorde tonfisksallad och ris till lunch för oss själva, smaskens med lite turkyogge till!
Sen kände vi lugnet i soffan, kollade SuperNanny och surrade skit.
Cornelia sov i 3 timmar idag! Var tvungen att väcka henne kl 15, hon kunde säkert sovit ett bra tag till....
Sara åkte hem och Benny kom hem och åt middag innan han drog iväg igen, jag hann ta ut hundarna och duscha däremellan =)
Ikväll somnade fisen kvart i 8, och jag har precis vart in till henne nu igen då hon grät. Tänkte vänta lite och se om hon kanske kunde somna om själv, men efter 3 min hörde jag att det inte skulle gå. In, stoppa om, klappa på ryggen, gonatt och sov gott. hann ut inann hon började igen. Samma sak igen, på med kranen. Satt mig i soffan så grät hon igen, men nu somnade hon om på 20 sek =) hoppas hon sover inatt nu, vår säng är för liten för 3 st! Vill ha en 180s med hel bäddmadrass istället, då går det nog bättre.

Imorgon ska jag och Bettan med barnen på mamma-barnträff hos en av mammorna i föräldragruppen, ända till sörberge ska vi, om vi hittar =) Ska bli trevligt.

Nä, nu vaknade hon igen, ska gå och ta hand om henen då....
ha en bra kväll och missa inte Greys Anatomy!



Kommentarer
Maria

Hej hej!



Lämnar ett litet avtryck igen. Tycker om att läsa din blogg så jag kikar ju in lite då och då. :-) Härliga bilder du lägger ut på hästar, hundar och söta Cornelia såklart.



Ha en fortsatt bra helg!

2008-11-22 @ 21:26:26
URL: http://mariaholmstedt.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0