tisdagfisdag

jag är verkligen SÄMST på att uppdatera =)
Som jag brukar säga, jag är inte bara fet, jag är lat åxå! Haha!

Skämt åsido, ska väl dra de gångna dagarna då, för de som är nyfikna.

Torsdagen var ju Bettan och jag bjudna till en av de andra mammorna i föräldragruppen, Ulrica.
Vi drog iväg vid halv12, tänkte att bebbarna skulle somna i bilen lagom sådär. Väl framme i Sörberge så var båda fisarna vakna.... Vi gick en svinkall å snålblåsande snabb promenad med vagnarna, Nelis somnade som en stock. Engla däremot gav upp så ilskna illvrål att hon nästan kom upp i Cornelias kaliber... =)
Bettan gav upp (vekling! *fniss*) så vi tog med Engla in i värmen. Där var redan Rebecka med sin söta lilla Amanda, en decembertös som var först av ungarna med att gå! Ulricas glada Elwin busade runt och har åxå börjat ta några steg.
Barnen lekte, Cornelia sov och vi fikade supergod kladdkaka och äppelkaka, till det juuuuulmuuuuust! Så gott, var tvungen att synda lite, fy mig.
De andra fisarna somnade och Cornelia vaknade så hon fick lite fika med, och leka själv med alla nya spännande leksaker en stund =)
Det var väldigt trevligt, och på tisdag om en vecka åker vi till Rebecka å Amanda för mamma-barn-träff.

På fredagen kom mamma till Nelis och jag åkte till stallet för lite jobb med Storen. Han kom till mig på en gång =)
Vi tog en promenad på en halvtimme efter lite lydnadsövningar på stallplan. Kan säga att långbacken upp till stallet är inte att leka med! Flåset var ett faktum, och mjölksyran i baksidan låren kom för att liva upp det hela ytterligare =)
Men det var skönt sen, och framförallt välbehövligt.
Det var meningen att Malla å Max skulle komma å hälsa på sen, men det var nån beställning som aldrig kom så det blev inte av.
Anna kom förbi på kvällen, det är alltid lika trevligt å mysigt!
Vi åt varma mackor å lite godis, kollade på film.

På lördagen åkte Benny iväg på lite jobb på förmiddan, jag å Nelis städade lite .
Sen åkte vi till Ikea för att köpa en matstol till Cornelia ut till mamma. GUD, vad folk det var där!
Å alla snabbkassor var man tvungen att ha betalkort, å naturligtvis hade vi bara kontanter.... Dessutom hade alla överfulla vagnar, kan man då inte vara liiiiite omtänksam och låta oss gå före? Vi som hade en stol bara? Nädå, vi fick stå i kö i typ 40 minuter med vår lilla bebis. SUCK! I såna lägen är hon fantastisk, på glatt humör hela tiden och sa inte ett knyst av missnöje trots overall och allt.
Efter det var avklarat kom vi äntligen iväg till Mamma och Bosse för lite middag och mys. Vi hade tagit med pulkan till Cornelia, men det hann bli helmörkt innan vi kom fram... =(
Maten var som vanligt supergod, och efterrätten med såklart... SMAAASK!
Fast jag mådde lite illa när vi for hem, börjar bli lite vek med sockret nu när jag går på diet....
Cornelia var hängig och somnade i bilen, hon var jätteförkyld med lite feber när hon vaknade på morron. Men hon fick en alvedon så hon höll sig pigg hela dan, å mormor vill hon ju inte missa!
Anna kom på kvällen igen (!), vi kollade på Resident Evil 2 och 3. Benny höll ut i ca 32 minuter innan han började dra timmerstockar istället. Vi fick höja volymen så vi hörde nåt på tvn... =)

På söndagen fick jag sovmorron då Camilla tog ut hästarna, snällast!
Cornelia var feberfri, men inte helt pigg iaf så vi bestämde att vi skippade babysimmet.
Det blev en lugn dag hemma istället.

På måndagen hade vi fotografering på babysimmet, tyckte Cornelia var såpass pigg att hon skulle fixa det så hon och jag drog iväg. Benny jobbade så vi fick åka själva men det gick bra det med.
Hon älskar verkligen att bada, så kul att vara med henne i vattnet! Det var dessutom vansinnigt varmt i bassängen, det var nåt fel så det var liak varmt som i badkaret när man badar själv =) Man vart svettig efter en stun, men härligt var det. Skönt för Cornelia åxå så hon inte blev kall heller,
Vi tog 2 bilder ovanför vatten,och en under vatten, ska bli så spännande att se vad det blev! Vi får se på söndag, hoppas alla blev bra. 180 kr blir det för 3 bilder, och då får man med en förstoring åxå. Billigt!

Benny har jobbat över typ varje dag nu, jobbigt har det vart här hemma då Cornelia har kommit in i en riktigt trälig period. Hon sover JÄTTEDÅLIGT och äter nästan ingenting, gnäller och tjafsar hela tiden. Mitt humör rinner ganska ofta och så får jag jättedåligt samvete att jag är en så hemsk och dålig mamma som inte förtjänar nåt barn.
Men idag har det faktiskt vart lite bättre, hon sov relativt bra inatt och så har jag fått i henne både mellis och middag.
Hon var mycket trevligare nu ikväll, hon ville så gärna bada när hon såg att jag höll på att förbereda för disken så jag kunde inte neka. Hon älskar att sitta i diskhon och leka i vattnet.
Så jag passade på att plocka, bädda, sätta igång tvättmaskinen och dammsuga medan hon badade. Toppnöjd unge som plaskade vilt så det blev blött i heeeela köket =) Men det var det värt!
Sen var hon så glad och go, åt sin välling och somnade utan problem kl halv8. Jag diskade, torkade golvet och hängde tvätt och har tittat på tv resten av kvällen, har bara vart in EN gång! Underbart. Hoppas hon får sova inatt nu då, lilla ompalompiern.
Vill ni veta nåt läskigt??
Inatt var jag in en gång till fisen. Jag har hängt en tunn filt på spjälsängskanten så hon inte ser mig när jag sitter bredvid, då håller hon inte koll på mig på samma sätt att jag sitter kvar.
När jag kom in inatt, så var hon omstoppad med filten.... inte att hon typ bara dragit ner den, utan som man lägger på en filt och gosar till den liksom. Knepigt?
Sen vaknade Benny mitt i natten av att det lät från Cornelias rum, som att nån höll på att flytta sängen. Hon grät och så blev hon tvärt tyst som om man håller för munnen typ. Han sprang in med allt hår stående ut på kroppen, men allt var som vanligt, Cornelia sov. Nu var filten ihopvikt vid hennes huvud på kudden.... Va??
Jag vet inte vad som händer här, vi har kopplat ur lampdosan så det fipplas inte med dem nu iaf.
Känns konstigt iaf, och Cornelia får verkligen inte vara ifred verkar det som. Hon är jätterädd att bli ensam därinne när hon ska sova och vaknar ledsen hela tiden.
Men nu ikväll var det helt annorlunda, och jag känner mig annorlunda, mer harmonisk åxå.
Undrar vad det beror på?

Till nåt mkt trevligare.
Vi ska ju på bröllop på lucia! Bennys syster och hennes kille ska gifta sig! Så mysigt med vinterbröllop, och på en sån dag dessutom =)
Har fått se henne med klänningen och allt, åååå så fin hon blir.
Cornelias kläder är färdiga så de behöver jag inte bekymra mig om, och Benny ska ha sin kostym.
Jag då??
 Har äntligen hittat en klänning som jag blev kär i, och den kostar bara 249 kr!
 vad tycker ni?




Eller den här:



Båda från Lindex. (klicka på bilderna så blir de större)
Men problemet är att jag måste ha ett par stövlar till, och jag har inte råååååd!
Har hittat ett par på skopunkten, men 400 kr har jag inte att lägga ut... Vad gör man?


Sen tänkte jag klippa mig åxå, så man är fiiiin inför allt liksom.
Vad tror ni om nån av dessa? Vågar jag?
Men jag tycker hon är såååå snygg i håret, jag vill åxå =)
(klicka här med)
 den högra bilden då såklart, snygg!

 lite kort kanske?

supersnygg?

Jag är ju såååå less på mitt hår, har sett lika ut i typ 15 år nu.... tror det skulle bli fint att kapa lite. Mer jobb såklart, men kul med förändring =)
Har hittat billigt å bra hos Annas frisör, så vi får se vad det blir. Lämna gärna synpunkter på bilderna!

Näe, nu orkar jag inte skriva mer, mästarn på låååånga inlägg eller? =)
Ha en god natt, ska nog gå och lägga mig, Benny är på väg hem nu åxå.
Pöss, åver änd aot. =)


Kommentarer
Malin

Äääntligen en uppdatering =D

Läskigt med filten!! Men det var någon som var snäll iaffalaa. Hon blev kanske för varm och då var det dags att vika ihop och stoppa undan ;PKlart att du ska klippa dig! Jag vågade ju...flera gånger dessutom (nog för att första gången var ofrivillig ehee) Men sån frisyr som hon har på sista bilden kan jag få till om jag plattar det och fixar...men för det mesta är det rufstufs som gäller...Det är skönt med den här längden tycker jag=) När ska vi leka förresten? Jag har 2 filmer som ligger och väntar här! + några till som du kanske har sett =D

2008-11-26 @ 02:19:16
URL: http://majamelon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0