konsert, bantning, framsteg och en tjurig pålle....

Jahaja, återigen har man vart dålig på att uppdatera... =)
Får väl börja med onsdagen då!
Benny var ledig, så vi passade på att åka på öppnis innan jag skulle iväg till sthlm. Fisen lekte och hade kul som vanligt, och sångstunden var uppskattad i vanlig ordning... Men! Vet ni vet ni! Hon gick! HON GICK! 4 steg tog hon alldeles själv innan hon kom på att ingen höll i henne.... Jag skrek rätt ut: Men hon GICK för helvete!! Mitt i sångstunden.... Hahaa, ibland glömmer man sig lite =D
Sen dess har hon inte gått mera, men vi tränar på att gå ofta här hemma. Jaja, det kommer väl.
Kl 13 kom Jag å Malla å Makke iväg till sthlm, Malla vägrade släppa ifrån sig ratten så hon tjurkörde hela vägen ner! Åkrädda galning... *hmpf* =) Eller ja, vi bestämde att Makke skulle ta över innan vi kom in i sthlm, då både jag å Malin inte är att lita på i stressiga situationer med massa bilar i okänd stad....!
Efter ett antal felkörningar (varför vägrar karlar att fråga om vägen????) så kom vi fram kl tio över sju, läs försent att äta på MAX.... *tjurig* så jag blev tvingad att äta på McDonaldsäckel istället. VA? Här har man läääääängtat å lääääängtat, men icke!
Iaf så kom vi in, jag å Makke köpte varsin tröja, det måste man när man är på konsert. 300 jvla balobas kostade den, så sen var det toooomt i plånboken =) Men det var det värt!
Två band var det före, Children of Bodom och Machine Head. Seeeeen kom SLIPKNOT! Lyckalyckalyyyycka!
Det var superbra, fast sången var lite lågt inställd. Lite ledsen att det var bara en timmes spelning, jag ville ha 2 minst =)
Kommer de tillbaka är det givet att åka igen....
Jaja, på hemvägen började Makke köra, jag skulle byta av sen var det meningen, men icke nu heller.... Han körde 160 hela vägen hem och jag sov i baksätet mest hela tiden. Vi kom hem halv5 på morron, så jag åkte direkt till stallet å släppte ut pållarna innan jag åkte hem å kröp ner i min ljuuuuva säng....
Benny tog med Cornelia till fammo å faffa när de vaknade så jag var ensam hela dan, härligt!
Jag sov till 13, å drog mig en halvtimme till =)
Sen klev jag opp å städade lägenheten, kollade på tv å satt vid datorn.

På fredagen åkte jag till stallet och gjorde iordning hagen inför ihopsläppet. tog ner tråden från sommardelen och delade av vinterhagen från ängsplättarna till våren. Sen kom camilla och hon hjälpte mig att dela av hagen i 2 delar eftersom ästarna skulle vara åtskjilda nån vecka innan de släpptes ihop. regnade och snöade hela tiden i 3 timmar, aptrist!
Åkte hem å tog en dusch innan jag åkte ut till Njurunda för att göra Benny, Cornelia och fammo å faffa sällskap och äta lunch. Behövde inte ta hand om nelis nåt nämnvärt, det fixar fammo =)
På kvällen kom Linda och Johnny hem till oss för att äta middag, vi smaskade tacos och hade jättetrevligt!

Lördagen åkte Benny och fisen till njurunda igen för att fortsätta hjälpa faffan med lite grejs i huset, och jag åkte till stallet för att fixa det sista med hagen och ta emot hösilaget.
Äntligen kunde vi släppa ut hästarna, det höll i ca 2 minuter innan Raspall drog igenom tråden.... *ARRRRGH!*
Jaha, då var det bara riva hela skiten då! Har de väl börjat gå igenom så kommer de fortsätta, så det var ingen ide att försöka ens.... SUCK! 5 timmars slit i onödan. De är väl för goa hästarna... Hahahaaa!
De såg ut att trivas och det såg lugnt ut så jag for hem å duschade innan jag åxå for ut till njurunda.
Vi åt lunch och fikade. Bennys syster kom förbi och visade allt hon skulle ha på sig när de gifter sig, många pengar blev det, men vacker var hon!
Vi for hem, hämtade hundarna, benny tog en dusch och sen åkte vi till stallet och släppte in hästarna. Alla gick på alla fyra benen och pälsen var hel =)
Sen gick färden vidare till Jeanette och Jocke för tacomiddag där. Kevin var hos farmor och farfar, så Thea och Cornelia lekte själva. Thea är 6 mån yngre än Nelis, hon väger över 10 kg! Nelis väger ju bara 8,5 kg så det är lite skillnad =)
Cornelia fick somna i kevins säng, trynade så gott när vi skulle hem.
Hon sov vidare på en gång när vi kom hem, skönt!
 Igår på söndagen åkte benny på jobbet kl 7, så jag å nelis passade på att städa lite när vi vaknade. 11 kom papsen hem så då gick vi en prommis i vintervädret.
På em var det dags för babysim, som vanligt älskar hon att vara där =)
Och jösses! Hon fick börja dyka! Trodde aldrig det skulle gå, men det gick så himla bra med läraren Sara, och både jag och Benny fick göra varsitt med henne. Gick jättebra fast jag var sååå nervig, tramsmamman....!
Hon flöt omkring med armringar åxå, det tyckte hon var toppenkul så hon sparkade sig iväg på egen hand iväg från oss, busungen, skrattade och var toppnöjd!
Väl hemma igen så gjorde vi varma mackor med tacofärs på som var över från fredagen, Anna kom förbi så vi åt och kollade film. Senaste Indiana Jones såg vi, den var aprövsdålig, den var mer en film för äldre barn/yngre tonåringar kändes det som. Trams!

Idag har mormor vart här med Cornelia medan jag var i stallet.
Min käre pålle har varit ett litet monster nu i helgen, Camilla har inte fått tag i honom i hagen. Han har hotats, kickat och försökt bitas när hon vänt sig om. Jag bestämde då att den här veckan jobbar vi bara med att få in från hagen, godis inne, pyssel, arbete från marken med ledarskapsövningar och sen få gå ut i hagen igen. Ingen ridning alls.
Så jag begav mig glad i hågen, helt inställd på en lång stunds traskande efter en tjurig häst i hagen.
Tog med en hel ficka med morotar, grimman och långgrimskaftet och gick ner i hagen. När jag närmade mig så såg Storen ut som nåt som kommer långt nerifrån hell, djupt ondskefull.... =)

 jaja, se ut så då, bara du kommer hit å tar lite morot tyckte jag. Ok sa han och lät mig ta honom! Jaha?
Gick in och gav honom gotta i boxen, sen blev han borstad och pysslad med innan vi gick ut på stallplan för lite övningar.
Vi tränade flyttning av bakdelen och framdelen från båda håll, framåt, stanna, backa, gå runt mig på volt, stanna och byta varv. Jag använde mig av NHtekniken jag lärde mig för längesen, att flytta en häst gör att man kommer i ledarposition. Det är enbart ledaren i flocken som kan flytta en annan häst, så detta är vääääldigt nyttiga övningar för Storen. Han får ALDRIG flytta oss, då känner han direkt överläge. Inte bra. Han gjorde väldigt bra ifrån sig så han fick gå ut i hagen igen efter lite morotsgodis av mig.
Grejade lite i stallet innan jag gick ner i hagen igen för att se vad han skulle göra.... Då kom han fram med glad uppsyn, vilken skillnad! Han fick mera morötter och sen fotade jag lite på alla pållarna innan jag for hem.

Raspall:




Macke:




Jasmine:




Storen:



På em när nelis sovit klart åkte hon och jag till Ica för att handla mera Naturdietmat, frukt och barnmat.
Benny har gått ner 9 kg på dieten! Bra va! Vi äter middag, resten är det bara Naturdiet som gäller.
Jag minskade 10 cm runt midjan på 3 dagar, men de kom nog tillbaka nu när vi varit onyttiga i helgen och ätit mest mat och lite gotta.
Idag var det tillbaka till verkligheten igen, men det går bra faktiskt. Man blir ju fin i slutänden!
Nu är Benny och jobbar, Cornelia har somnat och jag sneglar på CSI mellan tangentblippandet.
Imorn ska vi till Engla och Bettan, lite pulkaåkning för barna kanske?! =)

Avslutar med lite bilder från dagen....
Ha en trevlig kväll och morgondag!







Korven städar sin byxlåda =)



Kommentarer
pirkko sundeborn

Vad fint hon gör den lille, det är väl roligt o få lite hjälp eller???? Hon är då för gullig

2008-11-17 @ 22:39:55
URL: http://piu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0