Hoppsan! Vad länge sen jag blöggade....

Tiden bara rinner iväg, och trött är jag jämt. Antingen så hinner jag inte blogga, eller så orkar jag bara inte! Jag är inte bara fet, jag är lat åxå! Haha! =)
Men nu är det dags för fetknoppen att minska i omfång... Har idag inlett pulverdieten från helvetet; NaturDiet.
Smakar arsele, men det går faktiskt bra. Har tagit en pulverdrink till frulle och en till lunch än så länge. Till det så dricker jag ett STORT glas vatten åxå. Nu ska jag inte plåga mig fullständigt, utan middag kommer jag äta. Men inte vanlig middag som vi brukar, utan litenliten, med massa sallad istället.
Sen varierar jag med pulverdrink, smoothies och mealbars. Å smoothisarna är JÄTTEgoda! Barsen smakar lite snarra, så det är bra med lite göttigt åxå.
 
Gottiga maten



Mindre gottigt kan man säga....


Nu blir det nog lite "fusk" på onsdag, för då mina vänner, då åker jag å Malla å en killkompis till Malla till El Stockholmo för att gå på konsert... SLIPKNOT! OOOOOO vad jag ser fram emot det!! Vi lär väl synda och äta Maxburgare eller nåt sånt... men det får man faktiskt då! Jag har aldrig vart på riktig konsert så det ska bli så kuuuul, speciellt att dra iväg med Malla =) Stackars Macke vet nog inte vad han gett sig in på, att göra sällskap med dårarna...
Vi åker 12 på dan, spelningen börjar 20, å vi åker hem direkt efter.... Kan tänkas att det blir toppenjobbigt att fara hem mitt i natten, men vi måste ju. Men det är det värt,får ju se ett av mina absoluta favvoband =D


Benny har tagit ledigt ons å tor, så han får va med Lilletrollet. Vi åker på Öppna förskolan på ons förmiddag, så får de droppa av mig hos Malin vid 11tiden. Skönt att han är ledig dan efter åxå så jag får sova efter hemresan... kommer väl hem vid 4tiden på morron kan jag tro. Jag åker nog direkt å släpper ut hästarna när jag kommer hem så kan jag soooova sen, härligt!

Benny håller för övrigt åxå på med NaturDieten, han har tappat 6 kg på 6 dar! Han har vart sååå duktig, och inte ätit nån mat alls, bara pulver och grönsaker. Stackarn, han har lidigt svårt under den här första veckan. Vi har dessutom vart ute å gått en timma varje dag, jobbigt när man inte har nån energi i kroppen.
Snart har han nått första delmålet 10 kg, duktigt!

Poppins har blivit bra i benet, haltar inget alls! Hon springer, leker och är så glad och pigg. Kul att se henne leka med Piri åxå, hon blir ju så lycklig =)
Hoppas att det håller i sig nu då ett bra tag, vill inte vara utan min prinsessa...
Storen har åxå fått en veterinärkoll, tänderna blev fixade i torsdags så nu är han mycket trevlig i munnen. Han hade väääldigt vassa kanter på tänderna och ett litet sår i kinden på höger sida. Han ville inte gärna bli undersökt så Gunilla fick ge lugnande, inom 2 minuter sov han och snarkade med huvudet stött av linorna.... tröttis!
När det var klart fick han gå in i sin box och sova klart en timme innan han fick gå ut i hagen igen.
Nu när vi ridit är han så trevlig, så det gjorde nog bra ont i munnen iaf...
Böjprovet på benen gick åxå bra, visade inget alls. Jo, en liten markering på v fram, han har ju en liten vridning i benställningen där, inåttåad och vriden i knäet. Men det var första steget, sen visade han inget, så det var VG på det =)

Vår Halloweenfest blev otroligt lyckad!
Ni som inte kom missade något... =D Vi hade sååååå kul, alla var glada och stämningen ar på topp. Det blev ca 20 st här, de flesta kom utklädda, mer eller mindre galet. Vi körde igång vid sex, och vid 1 tiden åkte alla hem. Jag drack bara en halvflaska vin, men hade superkul ändå!
Ska lägga in bilderna i datorn bara så får ni se på otäckheter i utklädnader...;-)
Tålamod Malin!

Näe, nu ska jag gå och fixa till mig lite, Vi ska åka och handla när Benny kommer hem sen, ska nog ta mig en frukt åxå, lyxa till det...hihihi.

Lite nya bilder på skitongaren:
  
På pappas verktygslåda, tillfälligt instoppad i sovrummet


Trollfisen hjälper mamma


Hej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0