Vi överlevde!

Fast jag var sååååå nervös imorse innan utställningen så gick det bra. Trodde jag skulle svimma innan vi kom in i ringen, men så gick det över på en gång! Det var riktigt skoj faktiskt =)
Tyvärr gick vi inte vidare idag, å inget HP heller. Sist fick vi ju iaf 2a HP, men inte idag. Fast kritiken bliev bättre, och hundingen skötte sig såååå mkt bättre!
Hon travade så fint emellanåt, ställde sig fint och domaren fick titta på tänderna! Hurraaaaa!
image42
Ignorera fläskapan....

image43

Kritiken:
Goda proportioner. Välformat huvud. Bra burna ngt stora öron.
Mkt bra ögon, bett.
Bra hals,rygg, kors och svans.
Ngt kort överarm, i övrigt bra vinklad.
Tillräcklig bröstkorg. Passande stomme till storlek.
Rör sig väl för åldern.
Bra färg och tecken.

Det är iaf jag nöjd med! Å jag menar, hon är ju vackrast å bäst  för mig ändå.
Titta bara
image44

17 maj är det dags nästa gång, men då åker Piris riktiga ägare själv, då är det i västerås.
Jag ställer nästa gång i Gärdehallen den 24e.
Hoppas det går bättre då, mera träning bara!

Det var ju meningen att mamma skulle komma å barnvakta när jag va på utställningen, eftersom Benny skulle åka iväg vid 11. Men vi hann ju hem i tid eftersom vi inte gick vidare, så Jag å Cornelia åkte ut dit istället.
Vi gick en långpromenad i det jättefina vädret, å efter att Cornelia ätit lunch så sov hon ute i 2 timmar.
Sen kom Benny ut så vi åt middag innan vi for hem. Skönt!
Nu har jag precis hållit på en timme och sövt den lilla trollungen...blargh! Så nu ska jag glo lite TV innan det är dags att sussa igen....

Sov gött, det hoppas jag att jag åxå får göra! =)


Kommentarer
Malin

Å va rooohlitt! Jag hade oxå velat vara där=( Men unge herr Meidal hade andra planer...Fisnisse somnade inte förrän 23 ikväll! Sist han sov var runt lunch...snark...Nu ska jag soooova!! Gonaaajt!

2008-05-04 @ 23:43:45
URL: http://majamelon.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0