Å tisdag

Inatt har åxå varit förbännat besvärlig. Vid tölv fick vi nog efter att jag misshandlade min säng i lätt irritation över att springa in i fisens rum från varje minut till var tionde.... Så hämtade in trollet till oss, och minsann. Sooooovde som en liten kulting till kl 7.... MOOOOORGOOON morsan!
Suck.
Kliva upp då med sooolsken i blick!
Vi bytte blöja å fixade en flaska ersättning å la oss å myste igen. Sen klev vi upp på riktigt å kollade på tv, Å så måste ju Cornelia räjsa i gåstolen och riva ner allt hon når....
Efter gröten så va hon trött igen, så vi la oss en stund. Jag passade på att duscha å greja medan hon sov, å packa skötväskan.
Sen åkte vi till Bettan å Engla å åt lunch å tog en liten prommis.

Innan vi for hem va vi till stallet å hämtade sadeln å tränset inför sadelprovningen på Bergsåkerstravet kl 18, Storen fick äran att åka transport dit i förväg.
Fåntratten Tukey vägrade åka utan sällskap, så Farbor frän fick ställa upp som moraliskt stöd.
Jag hann tillochmed göra middagen färdig innan vi drog iväg till travet, medan fisen tog en sovlur igen!
Tänkte att det är skönt att bara värma när man kommer hem.

På sadelprovningen gick det bra, trodde jag skulle behöva köpa ny sadel då den jag har ändrat formen lite, å hästen med.
Men hon tyckte att den låg precis som den skulle så det var ju bra, eftersom Benny nog fått en infarkt om vi måstat köpa ny sadel igen.... =)
Cornelia fick dessutom sin hästkarriär startad, Storen erbjöd sin rygg en stund åt blivande stjärnryttaren....
image47

kan tillochmed hålla tyglarna

image48

Det får avsluta dagens inlägg, dags att sova å ladda för imorn.
Då ska vi till Malla å Mad Max å titta varulvsfilm, dricka Pepsi Max å säkert nå smarrigt fajka!
Först får vi se om Lillan sover inatt, hon somnade fint nu i sin egen säng iaf, men jag vågar nog sätta en ganska stor peng på att hon kommer vakna i vår säng..... =)

Gonatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0