betessläpp, trasig pålle och ledsen trollis

Pjaa, nu har Storen fått sin efterlängtade semester med gräs gräs gräääs i mängder... Matfors blev destinationen i år, efter många om och men.
Först var det töva, men då fick vi ingen beteskompis.
Sen blev det i kvarsätt, men då fick vi inte tag på den som hade hand om allt.
Då kom min tränare med förslaget att han kunde få stå hos henne i söråker, på stort bete och komma in i stallet på natten. Men då fick hon en ponny till och Storen fick inte plats.
Som tur va hade min kompis Jeanette behov av kompis till sin hoppehäst Ripstone, å det blidde helt gratis! tur!
Så söndagen gick åt till att fixa sommarhagen, min älskade underbara man ställde upp å gick runt hagen med trimmer vid staketet trots att han är allergisk mot gräset å inte har nåt som helst intresse för hästar... Lav jo maj lavvliest!
Till slut fick pållarna komma  ut efter en färd med hästbussen tillsammans, vilket gick jättebra fast de inte träffats förut.
Vilken lycka! ätaätaäääääätaaaaa mumsgrufssmask lät det när de gick fram som värsta kirbydammsugarna...! Härligt att se dom njuta av friheten.
Redan dan efter var Storen häpnadsväckande lik en korv på ben.... hur kommer han se ut efter den månad han ska ha vila??
Vilan är välbehövlig, vi skulle ju rida upp för silvermärket på dan innan betessläppet.
Det gick åt skogen helt och hållet, raka vägen ner utan krusiduller kan man säga.
Kände redan på vägen dit att nåt var fel, men tänkte att han bara va lite stel kanske, men han var helt ur form hela passet. Han kändes halt när vi svängde vänster, han snubblade och "tappade" bakbenen hela tiden, släpade hovarna och var helt oblanserad och motvillig. Tränaren såg åxå att nåt var fel så vi tvingade oss inte vidare, så tyvärr klarade vi inte märket den här gången. Nya tag till hösten, om han inte är skadad då förståss.
Såg när jag släppt honom på betet att han fått en mjuk grop på länden, som en muskel släppt ungefär, så det var nog det som gjorde ont kan tänkas.
Har kontaktat en Equiterapeut så vi får hoppas att hon kan hjälpa. Det är som en kiropraktor eller naprapat ungefär.

Cornelia sover lika illa fortfarande, och därmed moren och faren också.... vi går på knäna snart, och jag tycker synd om Benny som inte kan vila utan måste jobba heeela dan. Jag kan ju iaf vila en stund på dan om jag måste. Fast jag har inte ro till det heller, det är alltid saker som måste göras, städa, tvätta, diska, sitta vid datorn...=)
Jag undrar när det ska vända?????? glärgh säger jag bara.
Vi har vart å hälsat på ett till dagis, Lillhällom. Det kommer vi välja som förstaval, jättetrevlig personal, glada trevliga barn, superstämning, bra gård, utesovning för de små, inte så mkt barn.... bara bra!
Så vi får hoppas att vi får plats där när det är dags i december/januari.

Nä, nu orkar jag inte skriva mer ikväll,har sprängande huvudvärk och GUD vad bra det går för sverige just nu inte!
Pisk på bara rumpen blir det minsann.


sov gott, det ska inte vi göra =)

men... bilder då? hmmm, det finns inga nya ju... hittade några jag inte lagt in!


här kan man sova minsann...

Hej då för ikväll


Kommentarer
Malin

Å sötaste prinsessan =D

SVÄRJÄ SUGER!!! Faan va dåliga dom var...skulle skicka det där russintrollet efter dom hela bunten... TRåkigt med sovningen och storis...att det ska jäklas rejält när det jäklas=( Bra att ni hittat ett kanondagis! Jag har sån tur att Max får sova ute i sin vagn för han väcker alla barn inne när han vaknar moahahahaaaa! Idag hade dom plockat blomster till midsommardansen imorgon. Han hade varit glad heeela dagen och pratat nonstop så ett tag låg ena fröken dubbelvikt över matbordet i skrattkramper =) Inte skulle han åka hem heller... Jag vill att ni ska vara med MÄÄÄÄÄJ på midsommar =( Tråkigt att det inte blidde så...men vi får grilla nån helg framöver och leka på veckorna =D



Perutt och sverige suger!

2008-06-18 @ 22:55:53
URL: http://majamelon.blogg.se/
Malin

Hääääppy middsammör!!

2008-06-20 @ 10:26:27
URL: http://majamelon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0