Ajm bääääck!

Fantastiskt längesen var det nu!!!
Har väl inte hänt så mkt egentligen....
Eller joooo, Cornelis har börjat sova hela natten i sitt rum!!! vi går in max 2 ggr å stoppar in nappen, å det är innan 12. sen sover hon till 7 då hon kommer in till mig i sängen å sen sover vi till 9 efter den obligatoriska flaskan... =)
Det är holabandolatoppenbraaaaa! Fast inatt hade vi ett återfall, men det verkade som hon hade ont i magen, hon var jätteledsen fast on fick sova mellan oss, var tvungen att vagga henne hela tiden.
Efter hon hade bajsat på morgonen innan vi klev opp så vart det bra igen, topphumöret var tillbaka.

Vi har varit förkylda igen åxå jag å lillefisen, men ingen feber.
Nog illa att man tar fram den oooonda demoniska nässugen, det räcker ju för att man nästan vill avlida på fläcken.... Huvva vilken bäbispågare den här morsan är, jodå det kan Cornelisnoris skriva under på direkt! Att det blir lättare att andas efteråt har ju ABSOLUT inget med saken att göra. Icke!

Vi har köpt en jättefin pool som trollungen ska ha hos mormor å morfar, tyvärr har vi ingen bild än, men det ska knäppas! Den har en fin palm, å fina nyckelpigor å fjärilar. Å en gunga har vi åxå köpt dit, så nästa gång hoppas Cornelis på att den är uppe änd gunging så den kan invigas!

Själv håller jag nu på att träna inför uppridning för Silvermärket på Ridtravarföreningen på söndag, Storen å jag ligger i så att dressyrprogrammet ska sitta som en sopkvast i ländryggen, som en smäck bara! =)
Hoppas det blir godkänt, skulle vara en fin avslutning på säsongen innan han åker på betet på söndag eftermiddag.
Han får en månads semester, å sen blir det igångsättning direkt, vi ska även va med å tävla i augusti på Ridtravartävlingarna.
Men det blir ingen hoppning, både Storen å jag är övertygade om att vi kommer dö en plågsam död om vi ens tänker på att närma oss ett hinder tillsammans på tävling.... Vi håller oss till dressyren å så travargrenen TRAB.
Där ska man utföra olika moment som att gå över en presenning, öppna grindar från hästryggen och liknande. Det kan va kul tror jag!

Nä, nu orkar jag inget mer idag, ska kolla på fussballen på TVn nu. Imorn ska vi till Haj Maldwin änd Mäd Mäx (AKA malla å max)  å leva rövare.

guten bajs för idag! Inga nya bilders har jag så här kommer lite på Cornelia när hon va 5 månader:





Kommentarer
Malin

Helt fantastiskt söt trollsnoris!! =D Sii jo tomårrå! Jämään!

2008-06-10 @ 23:03:33
URL: http://majamelon.blogg.se/
Malin

Såg du snubbelmålet förresten! Helt fantastiskt roligt!

2008-06-10 @ 23:04:13
URL: http://majamelon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0