UPPDATERAT

Vojne, inte skrivit sen fleeera dar!
I lördags var vi ju till malin, max å daniel för grill å pys, det var som vanligt trevligt, och jag å malin drev våra humorlösa karlar till vansinne precis som vi brukar.
Men vi har såååå roligt! Jag skrattade så jag fick ont i magen tillochmed.
Vi for hem vid halvett tror jag, duns i säng och upp till stallet då på morron... tröööött!
Sen minns jag faktiskt inte riktigt vad vi gjorde på söndan... jooo, pappa kom förbi på kvällen å hälsade på, jag fick åxå penga så jag kan sko hästen... TACK! Vi är lite fattiga nu å jag hade helt glömt att det var skoning nu... suck. Tur att mammor å pappor finns! =)

ÅÅÅÅÅ va rolitt!

Vi var ju tvungen å fika åxå, vi som köpt kaffebryggare å allt... Så jag bakade en kladdkaka å så hade vi köpit muffins med chokladbitar i.... mmmummmaaa!

På måndagen kom mamma å hälsade på, hon har semester så hon var kvar ett tag. Vi gick på långpromenad med hundarna å Cornelia i vagnen, hon somnade såklart!
Mamma hade med sig en jättfin regnkappa till Fisan, den ska hon ha sen på dagis. Jag fick ett par flippfloppar och en fin sarong som matchade tofflisarna. Tack för det!
Sen när mamma åkte så for jag å Cornelis på Ica Maxi å handlade lite blöjor och mat.
Vi hann hem å gick ut med hundarna å åt lite, sen var det dags för möte med ridtravarna.
Cornelia fick följa med eftersom Benny skulle hjälpa kompisen med bilen igen.
Guuud va besvärligt det är att försöka skriva protokoll och roa en trött å grinig bebis samtidigt.... GaaaaH!
Vi avslutade ganska snabbt så jag fick fara hem.
Benny nattade så gjorde jag middag kl 21....

Tisdag så åkte jag ut till mamma med Cornelia, vi tog pickupen eftersom jag skulle hämta en spjälsäng som vi ska sälja. Vilken jävla bil... man får slå i växlarna å använda alla krafter man har för att vrida ratten, sen måste man ha stege helst för att ta sig in och ut... nu finns det inte nåt sånt, och jag har ont i knän och fot än efter mitt svanhopp i stallet.... Faaan, vad ont jag hade efter jag hade kommit hem... =)
Nä, jag gillar min volvo, fast den faller i bitar, mer och mer för varje dag.
Eftersom jag hotat Benny med vedergällning å det grövsta så kom han hem efter jobbet utan övertid.
Han hade i sin tur hotat sina kära kollegor så natt de fick stanna för engång skull.
Jag skulle till stallet och göra en hage med gräs, så jag talade noga om att då skulle det inte has med nån bebis inte. =)
Var i stallet med hundarna från 18.30 till 21.30, så de var trötta när vi kom  hem...


Benny hade vart hos sin mamma och pappa med Cornelia, så de hade precis kommit när jag kom hem.
Benny tog nattningen, och den här gången gick det inte bra alls, tror hon var övertrött.
Det tog väldigt lång tid och hon var jätteledsen. Vi kom i säng vid 23, och inatt har jag vart upp många gånger, ett återfall igen då...=(
Hon har sovit jättebra nu senaste veckan så vi trodde att det hade vänt nu. Vi får se hur det går ikväll.
Benny började tidigt idag, så jag väntade med stallet till Cornelia vaknade.
Hon var hungrig vid 7, så hon fick mat å sen så klädde vi på oss å for till stallet. Hästarna blev glat överraskade när de kom ut, det var ju öppet till gräset!  Smmaaaask! Vi åkte hem å vilade lite till, innan vi åt frukost å lekte lite.
Dagens framsteg:



Hon satt på golvet och lekte, å sen hörde jag att hon blev arg, då låg hon på korgen och skulle ha leksaker!
Hon blir ju så vansinnigt upprörd, så jag hjälpte henne ställa sig  hålla i, då släpper hon å står med en hand å är jätteaaaarg! Det syns lite på bilden, sen släppte hon och satte sig på rumpan... huvva vad det bröt lös då!
Arga unge =)
Men då kom Piriplutt så då gick det över.
Sötingarna:

tvätta fot                              buuus!                              kastaaaa!                         schysst, tutten!


Nää, nu ska jag ta å äta nåt, sen ska vi gå å handla lite på affären, vi ska bjuda på fika ikväll i stallet.
Vi ska städa å röja hagen och Benny kommer med traktorn, så det blir trevligt med lite fika efteråt.

Ha en bra dag!


Kommentarer
pirkko sundeborn

Va????????? är trollet sååååååååå duktig o stor tjej nu bara på ett par dagar, det går snabbt, faffa är så stolt när han fick såååååååååå många pussar av fisen, det ältar han till gud o alla människor.Ha det kramisar

2008-07-10 @ 20:07:24
URL: http://piu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0