Fredag

Jag tycker om fredagar!
Då vet man att det är ledigt i 2 hela dagar, och Benny är hemma med oss. Om han inte ska jobba eller göra nåt annat jävelskap då förståss...=)
Även fast jag är mammaledig så känns det ändå skönt när det är helg, undrar varför? Egentligen är ju alla dagar helg för mig. Fast på helgen är det lagligt att frossa i gotta, då får man köpa läsk å godis utan att ha dåligt samvete, å jag får äta choklaaaaaad! Jääääj hurra!

Idag har jag å Cornelis varit ut till mamma i tranviken, jag skulle städa och tvätta bilen.
Det är ju lite svårt att göra det när man har lilla bortbytingen med hela tiden, så fisen var med mormor å jag grejjade i godan ro.
ÅÅÅÅÅÅÅ vad fint det blev, å fräsht! Jag har aldrig sett en så smussig bil tror jag, blev nästan rädd att jag skulle anfallas å dras in i mörkret därinne, speciellt under golvmattorna.... *frrrrrr*
Men det blidde bra efter en dust med dammsugarn, ajax å såpa.
Flashade till det med sånt där medel på däcken så de blir blanksvarta.....
Fina Pärlan:
  

Under tiden var Cornelia och mormor ute på äventyr på tomten....
Jag har den sötaste bebisen i världen!






Vi åt lunch åxå, Cornelia åt sin mat, efterrätt, macka och lite kanel-å-morotsmuffins, det var smaskens jäklar!
Hon har även börjat åla!!!!
Det började i onsdags när jag skulle baka jordgubbskaka. Hon är ju galen GAAAALEEN i jordgubbar, så jag lockade med såna och lade ut bitar på golvet. Vilken fart det blev!!
Jag mutade ungen med jorgubbar, för varje "steg" fick hon en bit.... =)
Så nu har hon kopplat det där, hon ålar på som aldrig förr. Skööönt! Mitt barn är normalt =)

Efter vi vart hos mormor så åkte vi hem å hämtade hundarna å lämnade dom hos extrahusse å så drog vi ut till farmor å farfar i njurunda.
Pappsen var där med traktorn å hjälpte till med tomten så vi hälsade på vi åxå.
Där fick vi middag, och Cornelis fick gotta av farfar.... han liksom vi är chokladgalen, så gissa vad som bjöds...
Fast bara en liten bit såklart! ( vi veeeet, inget sånt till bebisar...men det är ju så gott!)





Näääee, jag har inte ätit nå choklad... eheeee

Snälla farfar å farmor gav oss bidrag till att laga bilen, bromsarna är helt slut.
Nu fick vi så vi kan fixa allt som e trasigt, TUSEN TACK för det !

Fisen sover sen 1 timme, hon somnade lugn å fint ikväll igen, så skönt!
Inatt som va så sov hon från halv9 till halv8, med endast 2 "napptapparvak". Fantastiskt!
Det blir bättre å bättre dag för dag tralalaaaaaaaaaaaaaa!
Nu ska jag äta godis å dricka pepsi maaaax å titta på tv innan vi däckar i soffan =)

Ha en bra fredagkväll!


Kommentarer
Malin

HAHA!! Jag är gargameeeel och jag är inte snäääll!!! Aj daaaj! haha!! Lyckan är fullständig =D=D=D

Hur har du det i lö väckan förresten? Blire finväder kan vi väl åke och bada med trollen=) Eller titta på film och äta gotta om det är fulväder haha!

2008-07-13 @ 23:17:04
URL: http://majamelon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0