lite av varje

Igår var jag å Cornelia på stan en sväng. Vi skjutsade ut Benny till Alnö till några kompisar, han skulle hjälpa till att ta in en panna i huset.
Så jag å nelis passade på att uträtta lite under tiden. Vi åkte till Nacksta å lämnade vovvarna först då extrahusse ville ha dom över helgen.
Sen åkte vi på stan för att sätta in pengar på banken så jag kan betala overallen som jag beställt.
Det var just inge folk på banken, jag tror halva stan var där och större delen av alla invandrare vi har.... Jag hatar att vänta, och speciellt bland massa människor. Har ni märkt hur många människor som luktar illa???
Är det inte svett så är det nåt annat lika illa, jag kvävs! Ibland har jag lust att bara hoppa på nån sån illaluktande människa å skrika högt vad jag tycker om deras odör.... TVÄTTA er och använd DEO för helvete! Hur svårt kan det vara? De flesta har väl rinnande vatten i sitt hem? Eller?
Gläääärgh säger jag bara.
När vi äntligen kom därifrån så strosade vi en stund i affärer, det är ju tokrea, såklart när man inte har pengar att handla för. Var in på Lindex å de har så mycket fint till liten, men jag behärskade mig faktiskt, väntar till lönen så får vi se då!
Kappahl hade åxå massa fina grejjer, där hade jag rabattkuponger som räcker til den 26 så då kan jag handla. Hittade några saker som jag bara måste ha till fisan.
Sen var vi på Name It, där har vi ju iaf presentkort än så länge =)
Köpte en fin overall som hon ska ha i vagnen när det blir kallare, de hon hade i våras har hon ju växt ur.
Den är i fleece inuti, och stickad utanpå.  Färgen är lila och ljusgrön, randig. Jättefin med luva.
Sen åkte vi mot Alnö igen, tog en sväng runt norra ön, längesen jag var där så det är kul att se om det ändrats nåt sen man hade häst å red där överallt.
Vi åkte hem när vi hämtat papsen, och hemma hade kaoset dragit igång på allvar runt marknaden.... Folk blir alldeles vilda när det är nåt på gång.
Benny gjorde middag, nytt recept som var jättegott, gorgonzolagratinerad kycklingfile med klyftpotatis....mums!
Sen Lekte Cornelia med sin  nya lära-gå-vagn:






Hon är så duktig, hon går med vagnen små sträckor. Men man får gå med, för ibland tipar hon bakåt å drar med sig vagnen, så blir hon såååå arg=)
Då klappar vi händer å sjunger klappa händernasången så blir hon glad igen...!

Idag så åkte Benny på Sättna och tittade på dragracingen, jag var tvungen att åka till stallet då en av hästarna kom tillbaka. Ville vara med då de skulle släppas ihop, eftersom vi har en ny häst. Jasmine som varit borta tog genast ledningen och var hemsk mot Raspall, hon vaktade Storis heeeela tiden och jagade Raspall så fort han kom närmare än 20 meter. Med Storen har det ju gått bra, men Jasmine vill ha Storen för sig själv =)
Jag tog in Storen så de skulle kunna hälsa iaf, så han fick vara inne några timmar.
Sen åkte jag till Bettan å Engla, vi gick en promenad å snackade skit.
Innan jag for hem så släpte jag ut min lille pålle, Raspall mötte honom å de var så söta när de hälsade, glada å se varann. Meeeen sen kom Jasmine å då var det kört igen.
Men imorn kommer Macke hem från betet så de blir nog bra kompisar, då de inte får va med Jasmine nån av dom....
Jasmine släpper aldrig Storen, men då har de andra varann iaf, det blir nog bra.
Synd att hästarna adrig bara kan vara, utan sånt där rangtjafs.

Väl hemma med lilletrollet igen så gorde jag pannkaka, passar på när Benny inte är hemma=)
Cornelia lekte så fint under tiden, Tänk vad köksgrejer kan va kul:





Sen mumsade vi pannkaka båda två, smaskigt tyckte vi!
efter maten så dammsög jag medan Cornelia hasade efter och höll koll på att allt gick  som det skulle.
Torkade golvet när jag ändå var i farten och tvättade en maskin.
Vi hann med att busa ordentligt en stund innan det var dags för välling och sovning.
Hon är så söt när hon skrattar så hon kiknar, hela hjärtat blir varmt =)
Hon har ett satans humör och en jäkla röst, men när hon är glad då är hon fullständigt underbar, min lilla skitunge...
Vi får väl se när Benny kommer hem, han ringede och sa att han skulle till en kompis i njurunda så han är väl inte helt nykter när han kommer hem.... de började dricka öl vid 10 imorse när de for till Sättna....
Men han har lovat att vi ska på marknaden imorn!!
Nu ska jag kolla lite tv, en av de bästa filmerna nånsin: "Fear and Loathing in Las Vegas" med en för filmen superful Johnny Depp, å äta lite gotta.

Ha en trevlig Lördagkväll


Kommentarer
pirkko sundeborn

Vad gulligt. Hade först tänkt komma på besök när vi var på Selånger men jag hade en släng magsjuka natten mot lördag , var o spydde på natten visste inte om vi kunde åka över huvudtaget, men vi var där en stund,vi har haft huvudvärk o mått pyton båda två, så ville inte komma så vi inte smittar lill-trolletha det kramisar

2008-08-17 @ 00:02:57
URL: http://piu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0