toorsdäj

Jaha, då har det gått några dar igen sen sist.
Inget speciellt har hänt i livet, det rullar på som vanligt =)
Var iväg på Birsta en sväng igår, skulle kolla på strumpor å nå skor till Cornelis å en hylla till hennes rum.
Hyllan ska vi använda till min gamla stereo, så fisen kan lyssna på sagor, musik å sånt.
Vi har ju kommit på att lillan är mörkrädd å gärna vill ha ljud omkring när hon sover, så vi har en liten nattlampa tänd hela natten. Vi har hennes dörr helt öppen så hon hör allt vi gör. Stereon får åxå gå hela natten.
Hittade en hylla, men den var lite dyrare än vi har råd med just nu, så den får vänta till lönen.
Köpte iaf 2 par skor, supersnygga lilarutiga basketkängor och ettpar rosa å grå gympadojjs. Hittade 3 par halksockor som passade åxå.
Svängde in på Maxi på vägen hem för lite kompletteringshandla till middan å där hittade jag en billig pyjamas för 39 kr... taget!

Hon har gjort några fler framsteg:

*Hon har börjat hasa fram på rumpan med hjälp av händerna och ena benet, så nu går det räserfort å ALLT ska upptäckas, pillas å ätas....
Ålandet blir det inte så mkt med nu när det här är så himla enkelt =)

*Vinkar tillbaka när man vinkar

*Dansar till musik, det börjades idag när vi lyssnade på Alice Cooper på stereon!
Av allt vi prövat så var det Alice som dög...=)
Hon röjde lös på golvet, gungade i takt å viftade med armarna hejvilt....

*Hon somnar själv i sin säng efter vällingen, vi sätter igång speldosan och så plockar vi undan lite innan vi går ut ur rummet. Hon ligger nöjd och gosar med snutten innan hon somnar, tyst och lugnt!
Underbart!!!! =)
Sover dessutom hela natten, lägger sig vid halv9 och sover till halv10! Ibland vaknar hon vid 7 och äter välling innan hon somnar om igen.
Har fortfarande kvar sina 2 sovpass på dan på ca 1-2 timmar var.

Men humöret har hon kvar, skriker å slåss när man inte gör som hon vill.... man kan få en redig örfil om man har otur!
Fast överlag är hon faktiskt go å glad mest hela tiden, å söt som socker =)

Idag har jag vart iväg å ridit, det regnade lite men vi överlevde =)
Testade ett nytt bett på Storen, funkade toppenbra! Bra att ha lite olika att växla med då alla har olika tryck på olika yta.
Prövade lite galopp idag, vänster går inte, så nåt fel är det. Höger går jättefint men i vänster blir det som att han är stelopererad med 4 högerben... Ska ta ut equiterapeuten nästa månad så hon får gå igenom hela han.
Annars går han så fint å är trevlig att ha att göra med.
Hämtade hundarna idag, det är ju 3-4 veckor sen nu, skönt att ha dem hemma igen!
De har vart i Duved i strax över en vecka och busat runt med hundarna där, så de är trötta.
De ligger båda 2 uthällda i soffan å trynar.

Vi har åxå börjat vårt "nya liv" i måndags!
Vi äter frukost alla tillsammans, gröt å smörgås.
Sen försöker vi äta lunch när Cornelia ska äta sin lunch,
middag i mindre portion än förut, å så kvällsfika med smörgås å nåt till.
Vi äter så dåligt annars, oftast bara middag å massa onyttigt eftersom man blir sugen under dan å då måste man ha nåt snabbt liksom. Vi har åxå ätit mkt hämtmat, nu lagar vi mat ist så kan vi synda nån dag på helgen istället.
Å bara godis på helgen!
Svårt ,men det ska gå, jag vill inte se ut som en fläskis längre, jag mår så dåligt av att se ut så här. Jag vill ha tillbaka mitt vanliga jag som väger 20 kg mindre..., och jag ska ner minst 10 kg iaf.
Just nu hatar jag min kropp och mitt utseende, så jag ska jobba hårt den här gången.
Vi har återtagit våra kvällspromenader åxå så vi får röra på dököttet =)
Är det bra väder så tänkte jag cykla till stallet när jag ska rida, det är ju faktiskt bara 4 km dit. Det gick ju förr innan jag tog körkort, å innan jag träffade Benny som skjutsade överallt =)
Så här såg jag ut när jag träffade Benny:

Lite skillnad.....
Nu ser man ut som en svullen gris på heltid, men det ska gå vägen.

Jag satt å kollade igenom lite bilder på Lillfisen, å jag bara måste visa de här, hade helt glömt dem då de ligger i Bennys mappar...


 


På  alla dessa bilder var hon 2 månader gammal, så söt!






Sen avslutar jag med en bild från min möhippa då Cornelia låg i magen...
Visst e vi fiiiina! Speciellt jag då, så fick jag gå på stan, med rullator som hade ölburkar fastbundna skramlandes efter mig..... HUVVA!

 Från vänster: Linda, Kajsa, Malla, JAG, Jeanette ( Bennys syster) å Anna
Poppi skulle absolut va med hon åxå...

Tack å gonatt, nu måste jag ta en macka tror jag, glömde kvällsfikat!
Pöss å Kram


Kommentarer
Malin

Känns rätt bra att jag står bakom även om jag ser dubbelhakan rätt rejält =/ Jag började oxå i måndags! NU jävlarns!

Jag såg saw 4 alldeles nyss och gudars så bajsdålig den var!

2008-08-08 @ 01:36:52
URL: http://majamelon.blogg.se/
lotta

Fina bilder!



2008-08-08 @ 08:12:06
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Malin

Nao ajäm facking klar oith tö facking fackbudgetarna!! HAHAAA!!!!! Nu är det bara resten kvar =/ hur harure till veckan????

2008-08-10 @ 19:42:16
URL: http://majamelon.blogg.se/
pirkko sundeborn

Tjau ! Lill-trollet så god, vad bra att hon sover bättre, för alla parter.vinki-vink från FAMMO

2008-08-11 @ 10:09:25
URL: http://piu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0