Stallröjning och handlarsväng

Jag håller nu på att fixa stallet inför hösten, har nu i 2 dagar tvättat med högtryckstvätten och skrubbat smuts, gammalt foder och hästabajs med diskmedel och diskborste, sen högtrycken igen. Dessutom måste jag sopa ut vattnet eftersom det inte rinner själv till avloppet.... som för övrigt täpps igen heeeela tiden!
Jobbigt som bara den, men nu är det klart. Har värmefläkt på inatt så hoppas jag att det är torrt imorn så jag kan måla åxå. Det blir vitt med svarta galler, nyggt när det är klart det åxå. Färgen ska tydligen torka på 2 timmar så förhoppningsvis kan hästarna få komma in på torsdag och sova igen lite.
Det har ju vart värsta regnovädret nu de här nätterna bara för att det inte går att ta in hästarna... Typiskt!
Idag så var vi upp till veterinären Gunilla för att kolla storens ben under arbete i lina, han visade inget =)
Hon tyckte vi ska skritta 2 veckor så ska vi böja igen och se hur det ser ut då. Tänderna ska vi ta nästa vecka eller nåt, hon hade inte grejerna hemma än.
Gussie följde med med Macke för ett böjprov, det visade att han tyvärr var riktigt halt på vänster bak. Han ska få spruta i kotan på det benet och helvila i 5 veckor. Det var troligen kotledsinflammation, och det ska man vara försiktig med!
Stackars Macke =(
Raspall är åxå lite ofräsch, men det beror nog på hovarna som såg riktigt hemska ut då hovslagaren gjort ett riktigt dåligt jobb. Nu är det bytt till en annan så vi hoppas det blev bra nu.

Storen smaskar gräs i matfors


Cornelias farmor ringde när jag var i stallet och ville träffas på stan för lite fika och titta på lite kläder kanske till Cornelia.
Vi träffades halv4 på stan och traskade in på HM. Där fanns det såååå mycket fint, så Cornelia fick en jättefin rosa vinteroverall med matchande mössa och vantar, en rosa stickad HelloKittyklänning och ett par grå HelloKittystrumpbyxor.
Sen fikade vi på Charm, tog en baguette med kyckling å curryröra, grovt bröd. Tackade nej till gofika! Såååå stolt att jag kunde hålla min disciplin för en gångs skull =)
Cornelia åt mellis, yoghurt och lite smörgås, och potatis av farmor.
Det satt en tjej och en kille bakom Cornelia och pratade, och hon gjorde allt för att de skulle se henne och prata med henne, men de brydde sig inte alls, stackarn! Hon vred å vände, tittade med stora ögon och pratade och vinkade.... Inte en reaktion!  *hmpf*
Efter det så var vi till cubus och tittade lite, bara titta sa farmor.... jo just det, vi fyndade en vinterjacka för 70 kr, ett par hängslejeans för 79 kr och ett regnställ för 199! Och 2 par halksockar.
ud va grejer hon fick idag, det enda vi behöver nu är vinterskor, det får vi ta sen. Tur att lillan har så snälla och generösa mor- och farföräldrar, dom är bäst!
TACK för allt ni ger och ställer upp med.

Hemma igen så ville farmor inte åka ifrån Cornelia så hon kom åxå för att leka å kramas lite till med lilltrollet... =)
Jag åkte till stallet igen för att spola det sista och sätta igång fläkten över natten.
Cornelia hade somnat när jag kom hem, efter att hon som vanligt när hon har nya kläder på sig ( den nya rosa monsterbodyn) bajsat igenom blöjan... Jag kommer hädanefter ENBART köpa Libero blöjor, allt annat vi provat är bara skit! Libero är bäst, så enkelt är det. Enda blöjan som har bra passform och som inte läker.
Så ni som tänker ge bort blöjor, strunta i Pampers och vad alla nu heter, Libero är det som gäller, LIBEROOOOO!
Om ni missade vad blöjorna heter: Libero.
Vi åt middag, och sen bröt det lös, Cornelia vaknade och var såååå ledsen, helt hysterisk och gick inte att lugna =(
Fick ta upp henne och sitta med henne i knät en lång stund. Sen blev det bättre och hon busade lite. Ställde ner henne på golvet och så bajsade hon igen....! En liiiten klutt, men det kanske gjorde ont i magen, så det blev bra när det kom ut. Sen åt hon välling och somnade gott.
HORROR! Speldosan har gått sönder! Hennes bästis förutom tutten å snutten när det ska sovas. Hon ligger och tittar å håller i den när den spelar, en liten gubbe i nattmössa som sover på en halvmåne, mjuk å gossig.
Så jag får fara å handla en ny imorn, får se vad jag hittar.
Ska även på utställningsträning imorn med Piri hos Monica, vi ska ju ställa i hudik på lördag och i matfors på söndag.
Vi är dessutom bjudna på kräftskiva till JO å Bettan på lördag kväll, ska bli trevligt.
På fredag kväll ska vi till Malin å Daniel å umgås, massa trevligt det åxå!
Nu ska jag kolla runt lite på datorn innan det är dags att knoppa, trött som attans när man slitit röv i stallet i 2 dar...=)

Ha en bra kväll, gonatt!







Fisen 2-3 månader gammal på alla bilderna


Kommentarer
Malin

Hur gick det idaaaag!!!???

2008-08-23 @ 12:13:46
URL: http://majamelon.blogg.se/
malin

jag vill ju veta hur det gick idag!!!!

2008-08-24 @ 23:38:25
URL: http://majamelon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0