Spöken

Är det nån som haft såna hemma?
För mig är det iaf 2a gången nu... Det känns lite obehagligt faktiskt.
Förra gången var Malin faktiskt åxå med om det, så hon kan intyga att ja inte e knasig...=)
Då var det klädkammaren där lampan ALLTID var tänd, hur många gånger jag än släckte, det var nån som tittade på en från hallen in i tvrummet sås håret alltid reste sig på kroppen, och man kände att nån var där.
Det hasade från hallen in i det 2a sovrummet och slog i en dörr, men dörren var öppen (fanns inget handtag så den var aldrig stängd).
Det var en otäck känsla i hela lägenheten, man kände sig nertryckt.
Malin svimmade av en gång och blev jättekonstig, jag vaknade av att nån pratade bredvid sängen.
En natt var det nåt som kröp på min högra sida, som en katt el nåt  vi hade inga djur då.
Samma natt vaknade jag av att det kändes som nån tittade på mig, tittade ner mot fotänden och där stod det en man med armarna i kors å bara stirrade.
När de rev huset och vi flyttade så var det inget mer, har inte känt nåt sen dess i en lägenhet.
Däremot kan jag känna olika saker på olika ställen, vi var på semester i Norge för många år sen. Då var vi in i Domkyrkan i Trondheim.
 I ett rum när vi gick ner fick jag så ont i magen och blev knottrig överallt, prövade att gå upp och då försvann det... gick ner igen, samma sak! Gjorde så flera gånger och det blev samma resultat.
 Här i lägenheten vi bor i nu har jag inte kännt av nåt, men nu har det börjats igen.
Varje kväll är det nån som släcker lampan bakom soffan, 10 min efter det så vaknar Cornelia.
Igår kväll så gick dom lös ordentligt, de hade disco med lampan och sen släcktes sovrumslampan åxå!
Cornelia vaknade efter 10 min, då bad jag dem låta henne va ifred så hon fick sova, och då fick hon faktiskt det resten av natten.
Benny sa åt dem att lägga av när de hade discolampa å då slutade det...=)
Inatt har det åxå låtit här, det har knäppt, hasat och låtit som nån går här.
Jag hade tydligen farit upp i sängen inatt och stirrat ut mot hallen sa Benny, och han hart hört saker hela natten.
Han får rysningar när han går in i Cornelias rum, det bör tilläggas att han INTE tror på sånt här...
Häromkvällen så slocknade lampan bakom soffan som vanligt och Cornelias boll rullade mitt över golvet, av sig själv!
Inga hundar hemma heller, Cornelia sov och jag var borta.
Cornelia ville ju inte sova i sitt rum heller när vi kom från semestern, fast det gått jättebra hela tiden på semestern. Hon var jätteledsen och vaknade hela tiden igen.
När hon var lill liten så tittade hon ofta över axeln på mig när hon låg i famnen när jag satt i soffan, å så blev hon ledsen eller så gjorde hon pratljud.
Det blir även dimfläckar eller en aura ofta när vi tar kort på fisen här hemma.
Vad kan det vara?

Annars förflyter livet som vanligt.
Igår var vi till JO å Bettan å Engla å lagade volvon, avgasröret gick av i söndags när jag va ute å körde, lät som värsta räserbilen! Nu ska bara pickupen lagas åxå, den startar inte.
Var ute och red igår kväll, mysigt sådär på kvällskvisten. Tog en lugn tur i skogen och på ängarna.
Den nya hästen Raspall kom åxå igår kväll, men det var så sent så jag åkte hem innan. Gjorde iordning box åt honom och tog i n Storen å Jasmine å gav kvällsmat, så fick det va tänt å öppet till de kom.
Så imorse klev jag opp kl 7 å åkte till stallet, vi skulle släppa ihop Storen å Raspall. Jasmine å hennes ägare åkte bort i 3 dagar så grabbarna blir själva ett tag. Allt gick jättebra och de verkade gilla varann. Skönt!

Så mitt i allt så ringde en tjej från radion!
Då ville de göra ett reportage om Ridtravarföreningen, i mitt stall! Och om min häst å mig! Vojne vojne, så imorn fm kommer de å intervjuar mig å en tjej till från styrelsen, det ska sändas i P4 sen, när vet jag inte. Kul, och bra med reklam för oss i föreningen framför allt!
Ni som är inne å läser här kan väl tipsa andra om vår förening, hemsidans adress är www.ridtravare.com
Vi är till för alla som har en travare, antingen varmblod el kallblod som de rider el kör el annat. Ponnytravare är åxå välkomna såklart!
Vi i vårt distrikt har träningar, föreläsningar och tävlingar där alla är välkomna oavsett utbildningsnivå.

Cornelia har fått en ny bilstol åxå, den ska kopplas in idag. Vi har så behändigt att vi hyr från vårt försäkringsbolag IF, då betalar vi 72 kr/mån för bilstolen. Vi beställer bara en ny, å skickar tillbaka den gamla. Om vi skulle krocka eller om stolen går sönder på annat sätt så är det bara att byta. Nu var det dags att byta från babyskyddet till nästa stol, så vi ringde i torsdags å den var här igår. Toppen! Hoppas hon gillar den nu då, vi ska åka en sväng å handla hundmat å människomat sen.
Här kommer lite bilder på Cornelias framfart nuförtiden, hon drar fram allt, blir förbannad när det inte blir som hon vill, och äter hundmat och välter ut vattenskålarna över sig... SUCK!







Nu ska jag hänga tvätt, hej hej!


Kommentarer
Malin

Ja fyyyy för den andra lägenheten! När vi båda samtidigt tittade på varandra utan att säga något och tittade bort mot hörnet..som om det stog någon där...och den där jäkla garderoben där dreggeltrollet hängde knäveck och höll på med lampan! Och som sagt när jag svimmade efter att ha gått runt hela lägenheten och yrat på...HUVVA!!! Och nu har det börjat hos er oxå! Jag har några knep jag kan berätta för dej nästa gång vi träffs! Här hemma är det någon snäll som går omkring och tittar till oss iallafall=) Man ser bara skuggan efter den och att lampor tänds och släcks. Ibland tycker den nog att jag sitter uppe för länge för då kan antingen teven eller förstärkaren stängas av ;P Gaaah nu kom jag att tänka på när dörren dammade igen i förra lägenheten! Var det inte då vi drog? Eller var vi kvar? Jag kom iallafall ohåg att vi smög fram och kikade och då var dörren öppen...fast vi hade hört hur den for igen med en smäll =/ ja fy bubblan...

2008-08-12 @ 18:07:18
URL: http://majamelon.blogg.se/
lotta

Va jobbit. Hoppas inte lillsessan ser nått. Barn är ju så känsliga och har lätt att se sånt läskigt.

ni får ringa till Terry Evans.

Ha de fint!

2008-08-13 @ 21:35:00
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0