Mormorsbesök, Ikea, Veterinärkoll å Benny som utställare =)

Idag har Cornelias mormor vart här, ååå va kul lillefisen tycker att det är! Hon fick åxå pengar som vi ska använda till det hon behöver.
Jag beställde då en vinteroverall som hon ska ha hela vintern, en Didriksson...=) Jaa, det är dyröres å märkeskläder, men de ska tydligen vara såååå bra. Dessutom hittade jag en snygg svart på rea på nätet, kostade 499 kr. Tycker det är bra pris på ett sånt märke.
Ser ut så här:


Didriksson Mountaingoat heter modellen, köpte strl 80 då de ska vara stoora i storlekarna.
Hmmm, nu har hon regnställ i svart, å en overall i svart... hihi, inga tjejfärger här inte =)
Fast vintermössan är ju rosa, å det lär bli mer rosa detaljer för att bryta av.
Det vanliga regnstället jag tittat på är iofs åxå rosa, så det kommer nog synas att hon är tjej skulle jag tro!
När mormor åkt hem efter en lång stund vinkande från Cornelias sida så for vi iväg till ikea för att köpa lära-gå-vagnen
som vi skulle köpa från mormor.
Förutom den så köpte vi den där vägghyllan jag hittade sist, och 2 plastbackar till Cornelias leksaker.
 

Hittade åxå ett par jeans å en fin body på Cubus, 99 kr tillsammans!
Bodyn är rosa, och så står det med glittertext "I can be a monster", tyckte det passade fantastiskt bra....
Jeansen var egentligen pojkbyxor men de var mkt snyggare än tjejjeansen.
Jag har ett begär på jeans till Cornelia, men de måste självklart vara mjuka att ha mot huden, och de ska vara smidiga å följsamma. Svårt att hitta billiga snygga jeans som är bra på bebisar, så det gäller att pasa på=)
Annars brukar jag kunna fynda på tradera, men av nån anledning är det fler än jag som fastnar för just de däär jeansen, så det har en tendens att dra iväg i pris å då måste jag hoppa av eller skicka en sån där hitman på alla andra budare.
Det billigaste är ju då att hoppa av budandet...attans vad det svider att bli besegrad i auktionerna, jag ska vinna jäääämt!

När vi kom hem igen var det dags att dra iväg, så Benny skjutsade mig, Cornelia å Poppins till stallet medans han åkte med Piri på utställningsträningen.
Vi har ju bara en fungerande bil just nu så.
Gunilla the vet kom halv7 för att titta på Storen, hittade inget att anmärka på. Han markerade lite hälta på vänster fram efter första böjningen, men när hon prövade igen på både över och under ben visade han inget.
Hon trodde nog att det var lite åldersstelhet, och att vi ska skritta ett tag för att se om det blir nån skillnad.
Vi ska på återbesök på tisdag för att kolla honom i arbete, och så ska hon ta tänderna på en gång. Det är såååå mycket värt att ha en egen "husveterinär" till pållen, och som dessutom bor granne med stallet =)
Hon känner honom ju utan och innan och vet hela hans historia eftersom hon är hans uppfödare.

Benny dök upp efter nån timme, allt hade gått bra, men han sa Aldrig mer! hihihi =)
Han kände sig tydligen som en idiot att fjanta runt i ring med en pyttehund och skrika duuuuktiiiig hund, brrraaaaa med hysteriskt lycklig röst.... men det var populärt bland damerna som tränade ;)
Cornelia somnade som en sten efter vällingen när vi kom hem, fast hon såg inte  ens trött ut och var på bra humör!
Hon avslutade kvällen med att stoppa sina skor och Piris ena leksak i sin lära gå vagn, toppnöjd!
Vi åt Hjortskav i pitabröd, med grönsaker och dressing till middag, lite sent idag, men det får man ta ibland.
Gott va det iaf!
Imorn är det FREEEEDAG å då ska jag äta lite choklaaaad å lite läsk tror jag minsann, längtar! Jag är faktiskt stolt över mig själv, det går riktigt bra. Förra helgen åt jag inget godis alls, jag bakade en kladdkaka på fredagen, det var allt.
Det är faktiskt ganska skönt att få längta till att få äta gotta =)
Jag ska upp till stallet till 10 imorn bitti, då kommer Håkan med mera hösilage åt pållarna, så ska jag skritta ut med Storen en sväng i skogen åxå, ska bli mysigt.
Sen får vi se vad som står på schemat, selångermarknaden öppnar ju imorn.

Nu ska jag hänga tvätt igen, ha det så länge


Kommentarer
Malin

Mmm och så har jag nya hellboyfilmen om tant är intresserad! =D You, me, the kids och Hellboy! Kan det bli bättre? ;P

Roligt att du uppdaterat ofta! Fortsätt med det så jag kan läsa varje dag! =D

2008-08-15 @ 00:20:49
URL: http://majamelon.blogg.se/
Linda T

Halloj! Tråkigt att vi inte kunde komma på namngivningen, men hörde att ni haft den härlig dag ändå =O) Du, vart har du beställt overallen? Hjalmar ska oxå få en sådan, Arvid hade Didrikson förra vintern och jag tyckte den var mycket bättre än Reiman (sen var det ju halva priset oxå). Inte för att det är jag som betalar, men ändå =o)

Kram

2008-08-15 @ 12:26:26
URL: http://killmamman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0