Inbrott, namngivning och tävling!

Jajamän, natten mot lördag bröt sig någon/några jävla arselen, rövpöngar från fan, in i min pärla, min fina braiga gröna volvo!
Allt som fanns i bilen tog de!
Dessutom bröt de av Bennys glasögon å slängde på golvet.
De tog tillomed skivhållaren som satt på solskyddet.
På nåt sätt hade de tagit sig in i en låst bil å röjt runt, på belyst parkering utanför huset där folk passerar hela tiden, de hade nog blivit avbrutna för handskfacket var öppet men allt var kvar där.
En tång låg kvar på sätet, det var alla spår.
FY FAN säger jag bara, nån har vart å rotat i MINA grejer, suttit på MITT säte, i MIN bil! Man känner sig faktiskt kränkt, jävligt obehagligt är det.
Snacka om kalldusch när vi ska åka iväg till Alnö för Cornelias namngivning, när jag kommer fram till bilen så tänkte jag: men, va konstigt, jag låste ju bilen? Å varför är handskfacket öppet? Å solskyddet har jag inte använt?
FAAAAAAN! Då såg jag att stereon var borta....
Så nu ligger de skyldiga risigt till om Benny får reda på vilka de är.... krokar ligger ute överallt nu, så passa er jävligt noga!
Jävla ynkliga kräk är vad ni är, skaffa ett jobb för fan.

Nog om detta, Polisen har hand om det nu.
Iaf så kom vi iväg till slut, Jag å Cornelia fick ta pickupen å dra iväg till Malla som skulle fixa ner musiken på skiva till cermonin.
Sen iväg till Ica å handla det sista, ut på ön å förbereda allt, mamma lätt stressad när jag kom =)
Jag fixade frågorna till slingan å bytte om, fick gasa iväg till tranvikskiosken å köpa saft för det hade jag missat.
Sen brakade det igång när folket började dyka upp.
Det blev såååå trevligt, kul att så många kunde komma å förgylla dagen =)

Vi startade med frågeslingan, sen var det dags för ost å skinksallad med pizzasnurror till, korv med bröd till barnen.
Det gick åt, så förhoppningsvis gillade alla maten!
Sen samlade vi alla för att starta cermonin, vi berättade varför vi valt just Anna Cornelia och vad namnet Cornelia betyder.
Vi utsåg Ernie å Ingela till Faddrar åt Cornelia, de tände ett ljus som symbol för att hon fått sitt namn, istället för vatten på huvet liksom.
De skulle få varsin tröja med "The Godfather" å "The Godmother" på, men tröjföretaget klantade sig så paketet kom inte i tid,  *SUR*.
Söta mormor, farmor å min farmor läste upp vackra dikter så de grät under tiden, det var så fint!
Min far hade fuskat å skrivit sitt tal i kortet till paketet så vi fick läsa det ist, smart pappsen! =)
Efter det så öppnade vi paket, sååååå mycket fina saker fick den lilla ungen! TACK till alla!
Det var vackra smycken, mätgrej, gosedjur, pengar, presentkort, album, fotokarusell, kläder, böcker mm.
Underbara Malin hade som vanligt scrappat sååååå fint, en namnskylt till fisens rum och en fantastisk liten väska som innehöll ett halsband med oktobersten, så smart!
Bilder på det finns på malins blogg http://majamelon.blogg.se/ 
Vi rättade frågorna från slingan, det blev Farmor Pirkko och Kusin Alicia som tog hem första pris, grattis!
Sen planterade vi Cornelias eget persikoträd, vi får hoppas att det tar sig så hon kan äta goda persikor om ett par år!
När det var avklarat var det dags för fika som avslutning, smarrig tårta med blåbär å jordgubbar...smaskens!
Barnen fick dessutom glass å gotta i sig!
Det blev mycket lyckat trots massa missar i kulisserna, men det vet ju ingen om! Hihi!

Lite bilder från festen:

sååå fin bild på Cornelia och Ingela


maaaaat!


Ernie och Ingela tänder ljuset


Cornelia kollar sitt fina lilla träd


På Söndag var det dags för mig å Camilla att dra iväg med Storen till Matfors för vår första tävling!Ridtravarföreningen hade anordnat en tävlingsdag med dressyr, hopp och trab.
Vi skulle vara med på dressyren.
Klev opp kl halv7, å möttes av hällregn... SUCK! Typiskt.
Jaja, kom iväg å hämtade Camilla, var i stallet halv8. Då skulle inte Storen gå från hagen! Han ville inte lämna Jasmine alls, men efter kraftig övertalning från mattes sida så okej då...!
Vi packade å borstade, sen var det dags att lasta. Det brukar va plättlätt för han bara klampar in på en gång, men ICKE idag! nänä, 45 minuter höll vi på i regnet, blöta å jävliga innan herrn beslutade sig för att gå in till slut.... Knas!
Väl framme fick vi låna boxen av snälla Jeanette som har Ripstone, skönt att kunna ställa in honom under dagen.
Eftersom det ösregnade hela tiden så bestämde jag mig för att bara rida första klassen, samma som Camilla.
Camilla skulle starta före så hon fick börja rida fram, men Storen var så spänd så jag fick hoppa upp ist å jobba honom lugn innan hon tog över igen.
Inne på banan så funkade inte camillas styrning riktigt =) så det blev lite vingel här å där, å sen glömde hon skrittdelen i programmet, lätt hänt i nervositeten!
Jag hade grav ångest när det var min tur, snustorr i munnen å kissnöööödig som en gnu...=)
Men vi struttade på å han gick faktiskt riktigt bra! Jag hade ett stort leende i ansiktet hela ritten... hihi
Bättre kan vi, men för att vara första gången på tävling å på bortaplan så är jag jättenöjd!
Vi kom iaf 3a så vi fick en fin gul rosett, å hua vad stolt Storen var när han fick den på tränset, kråmade sig så väldigt minsann å visade upp sig allt han orkade på ärevarvet! Fjant, han är bra söt ibland =)
Sen fick han morötter å sen in i boxen för att äta hö å torka till medans vi fikade å tittade på nästa klass.
Sen åkte vi hem, blöta men glada, å hästen gick på transporten direkt!
Länk till en liten film på ritten:
http://smg.photobucket.com/albums/v311/kusalinclinc/?action=view&current=MVI_3228.flv
Inte toppen, men ganska ok!!
Han är så fin å duktig min lille pålle, som får släpa runt på tjockmatte jämt....

Benny hade tagit Cornelia å dragit iväg till njurunda för att titta på Zäta å Stanley Cup bucklan så det var så lugnt å skönt hemma =)
Passade på att ta ett bad och sova en stund, häääärligt!
Sen när Benny kom hem så åkte vi till Malla å Daniel å Max, vi åt mat, skrattade sönder oss å så spelades det Guitarhero å Rockband till sent på natta.
Jag var så trött att jag nästan dödde innan jag kom isäng, lilla skrotet sov till halv9 imorse, förstå! Sen åt hon vällo å grisarna sov vidare till halv11! Hallå?
Själv slet jag mitt anletes svett i hästahagen, det kom en ny hösilagebal idag så jag var tvungen att röja undan det gamla som trampats ner. det var inte barra kan jag tala om! Röven vad tungt det var, blött å jävligt... men jag gjorde det iaf, nöjd!
Sen städade jag stallet å fikarummet, å hemska hemska händelse! jag hade ihjäl en stackirs spindel av misstag! Förlååååt skrek jag å led, men han dog på fläcken.... *grina*
Tänk om han skulle träffa sin tjej eller nåt, eller om han skulle hem till sin fru å barn å så DÖÖÖDADE jag han! WHYYYYYYY, åoooo WHYYYYY skriker dom nu säkert..... Men det var inte meningen, jag lovar, jag ville bara sopa under bordet! Förlåt!
Hoppas dom inte hämnas nu, efter begravningen kanske dom invaderar mina grejjer så det är spindelbajs på allt när jag ska rida nästa gång...?
Huvva!
Iaf så var det ju storm idag så jag hoppade över ridturen, får ta det på torsdag å fredag istället.
Hela familjen Sundeborn åkte sen iväg för att lämna transporten på Alnö, tack för lånet!
Sen åkte vi å handlade mat till pållen å till oss. 
Det var vår helg å måndag det, nu ska jag nog krypa ner, trött!
Får se vad vi hittar på imorn.

Gonatt ävvryoann, å lämna inget av värde i bilen, för då kommer skitskallar å tafsar på allt.
Daj  jo bästörds, DAAAAJ!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0