FRAAAJDÄÄÄÄJ!

Inatt har Nelis sovit riktigt illa, bar in henne till oss till sist.
Men det vart inte så mkt bättre, hon har vaknat och gnällt, vridit å vänt, sparkat å vevat. Vet inte hur många sparkar jag fått av småfossingarna inatt, hon har hårda hälar iaf =)
Vaknade till å höll på att ramla ur sängen, då ligger hon på tvären rakt över min madrass, och jag ligger med fötterna nedanför sängen, ute på kanten.... Så liten men behöver så mycket plats!
Vi klev upp 8 imorse, då var det färdigsovet tyckte lillfisen. Hon väckte mig med ett fulländat backhandslag i ansiktet, åtföljt av ett strålande pruttljud med läpparna så jag fick barnspott i ögat å så skrattade hon glatt å skyndade sig att åla neröver sängen... Hon är inte riktigt klok vår lilla terrorist =)
Vi åt pannkaka sen igår till frukost, man får fuska ibland... gott var det tyckte vi båda. Cornelia fick apelsin till efterrätt, hon har inte ätit det förut. Det gick i direkt kan jag säja! Hon smaskade å stoppade in så mycket det bara fick plats med i lila munnen, lätt upprörd när det var slut.
Klädde på oss och gjorde oss klara för att åka iväg å handla lite, hämta spån och hyllan till stallet.

Fröken Fräning


Vi gick ut med storgrabbarna först så dom klarade sig tills vi kom hem igen.
Hämtade spån och hylla, så for vi till stallet med det på en gång, hyllan stack ju ut på sidan av flaket så jag ville inte åka till birsta å se mer redneck ut än nödvändigt...=)
Cornelia somnade på vägen, så jag lyfta bara ner babyskyddet i vagnen medan vi var på hööks å barnens hus.
Denna snygga bil kom vi hem med:
         
Efter den sista bilden skedde en liten trafikolycka på golvet, föraren tappade kontrollen över fordonet, fick sladd och voltade åt vänster. Dock hade hon ett fast grepp om ratten, och det gick i en låg hastighet så det hela slutade lyckligt. Trots detta kom några tårar och en hel del ilskna vrål innan den modiga föraren satte sig bakom ratten igen =)

vi har åxå hunnit med att städa och tvätta idag, och Cornelia har kommit på hur man tar sig över tröskeln till balkongen.
Å vad spännande det var där ute, man kunde ju sitta och titta ner på folk och dra i tvätten!






Vi hade jagis idag åxå, jag sprang efter henne å skulle killas, å hon tjöt och skrattade, hasandes så fort hon bara kunde bort mot balkongen, så hann jag ikapp å killade, hon kiknade å blev en hög på golvet, gud vad hon skrattade! Å jag med, hon var så söt! Så gick jag tillbaka, hon hasade efter med en sån där förväntansfull blick, då vände jag mig å "attackerade" igen, och voj vad hon tjöt och hasade, jag trodde hon skulle skratta ihjäl sig.... tur dom är lättroade =)
Sen när vi lekt klart hasade hon ut på ballan igen, jag diskade. Till sist tänkte jag att jag måste kolla vad hon gör så tyst och länge....

Hon hade hittat blomkrukan, det var jordtrollets återkomst... Jord i munnen, näsan, i händerna och fulla kläderna. Härligt med jorddregel på nya bodyn... Det var bara att skaka ungen och torka av jordansiktet, hon fnissade glatt, kunde inte hålla mig heller =)
Hon gör ju iaf skäl för sin text på bodyn, "Action Baby".

Jag får inte mata henne längre heller, hon kniper ihop munnen allt hon orkar, tjuter och viftar, hua hemska människa till morsa! Jodu, hon ska äta själv minsann. Då går det så bra så, å speciellt när jag dammsugit och torkat golvet å fått bort de intorkade resterna av hennes måltider.... hälften hamnar ju där igen! Men jag höll god min, huvudsaken hon äter.
Men det vore ju bra om hon fick i sig lite mer än hälften....!
Fick bära henne i bärselen när jag dammsög idag, hon är verkligen rädd för den. Hon blir så ledsen, men får hon åka med på magen så går det jättebra.
När Benny kom hem så bestämde vi oss för att åka å hyra film, jag hade ändå insläpp å fodring. Så vi åkte till stallet hela familjen först. Benny var så snäll å hjälpte mig skruva upp 2 nya sadelhängare, 5 nya krokar och nya boxtavlor till de 4 boxarna. Lillan blev jätterädd för skruvdragaren åxå, försökte gömma sig under min arm =(
Hoppas det går över.
När vi kom hem så lagade jag middag, kroketter, fläskfille och kantarellsås. Smaskens var det! Cornelia hann faktiskt somna innan vi åt, skönt! Hon börjar nog bli bättre i förkylningen nu, då brukar sovandet bli bättre åxå.
Hon envisades med att ligga på tvären nedanför kudden med täcket bakom ryggen och snutten över huvet... jaja, bara hon sover!
Nu ska jag kolla runt lite ån tö nät innan vi knoppar in.
Eller ja, Benny har ju redan snarkat en stund på soffan...=)
Märks att han börjat jobba, då sover han som en gris på fredag kvällen innan 22. Vi som skulle se på film *suck*
Men han har jobbat över varenda dag den här veckan, så det är väl förståeligt. Första veckan efter semestern å så drar han igång stenhårt direkt.
Men imorn ska vi på lite fest och Cornelia är hos farmor och farfar, det ska bli trevligt. Vi ska ju sova där vi åxå, men vi behöver inte kliva opp på söndag morron förrän vi vaknar själva =)
På sön em har vi ju babysimmet åxå, det ska bli riktigt spännade!


Näe, hörrni, ha en trevlig och mysig fredagkväll, nu ska jag äta lite snarra.
Hejs svejs


Kommentarer
Malin

Å värsta räcerbilen!

Jag somnade kl 8 igårkväll med sn jävla huvudvär som jag hade haft sen jag klev upp...vaknade kl 8 imorse pigg som en fantom! Det var lääääängesedan som jag sov 12 timmar kan jag lova!

ha så kul ikväll!

2008-08-30 @ 11:45:10
URL: http://majamelon.blogg.se/
lotta

Cool bil, sånn ska Bon få med.

Är hon rädd för dammsugaren?

2008-08-30 @ 21:34:50
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Malin

Jag fick bidraget!!! nästa måndag sätter jag igång på allvar!

=)

2008-09-01 @ 17:08:52
URL: http://majamelon.blogg.se/
Maria

Kikar in lite från en länk på Malin och Novas blogg. Reagerade på bilden på Cornelia där eftersom jag såg lite likheter med min dotter Iselinn. :-) Jättesöt tjej iaf, med fina kläder och en mamma som skriver både intressant och roligt. Här kommer jag nog kika in fler gånger.



Trevlig kväll. :-)

2008-09-03 @ 22:09:45
URL: http://mariaholmstedt.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0